שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רימון יד בריטי ממלחמת העולם הראשונה
מפתיע
הפתעה בפרויקט שדרוג גן סאקר בירושלים: רימון יד בריטי מימי מלחמת העולם ה-1
רימון היד כפי שהתגלה באתר ובור המים שבו התגלה הרימון. | צילום: אוסקר בחרנו, רשות העתיקות

שרידים היסטוריים בבירה: לארכיאולוגים בפרויקט שדרוג גן סאקר בירושלים ציפתה היום (א', 24.1) הפתעה היסטורית – רימון יד מימי מלחמת העולם ה-1.

מדובר באחד הפרויקטים החשובים של עיריית ירושלים, שמבוצע על ידי חברת 'מוריה' ומטרתו לשדרג את גן סאקר, הריאה הירוקה של ירושלים, בעלות של עשרות מיליון שקלים. בשנה החולפת הוקמו במקום מתקני משחקים ומגרשי ספורט חדשים, הותקנו כ-120 עמודי תאורה, ברזיות, ספסלים, שולחנות פיקניק, אשפתונים, בוצע שיפור תהליכי הגינון וההשקיה כולל שתילת כ-800 עצים חדשים ובנייה של גינת כלבים ענקית בשטח של 3 דונמים.

רימון היד התגלה היום ע"י אוסקר בחרנו, מנהל החפירה הארכיאולוגית מטעם רשות העתיקות, בתוך בור מים עתיק. עם זיהוי הרימון, הופסקו כלל העבודות באתר ולמקום הוזעקו חבלני משטרת ישראל-מחוז ירושלים, שביצעו פיצוץ מבוקר של הרימון. מיד לאחר הפיצוץ המבוקר התחדשו העבודות.

לדברי אסף פרץ, מומחה לכלי נשק מהעת החדשה ברשות העתיקות, "מדובר ברימון יד מסוג מילס 23 שהיה בשימוש הצבא הבריטי במלחה"ע ה-1. נראה כי הרימון נמצא בעבר ונזרק על ידי עובר אורח לבור מים, במטרה לקבור אותו ולהסיר סכנה מפני באי המקום".

רשות העתיקות מכירה היטב את האזור שסמוך לכנסת ובעבר חפרה בו מתקנים חקלאיים, מערות קבורה קדומות ושרידים עתיקים נוספים, רובם מימי הבית השני.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים