שיתוף
תגובות
חדשות » ריקול של מוצרי 'עלית' – מחשש לסלמונלה | מניית שטראוס מתרסקת
בהלת הסלמונלה
חשש גדול בקרב צרכני השוקולד הרבים של עלית, חברה החולשת על מרבית תחום השוקולד בארץ • מניית שטראוס מאבדת כמעט 3%
תגיות: ,
שוקולדים של עלית | צילום: יח"צ שטראוס

אחרי הודעת חברת שטראוס על הורדה של כמה מוצרי שוקולד מהמדפים בשל חשש להימצאות של חיידק הסלמונלה, הלקוחות בסופרים ובמכולות מביעים היום (שני) דאגה מההתפתחות.

בין המוצרים הרבים שבהם קיים החשש לחיידק – "רבע לשבע", "פסק זמן", "פרה", "בלונדי", "עד חצות", "אגוזי", "כיף כף", "פריכיות", ו"אנרג'י".

משרד הבריאות עודכן בפרטים, המפעל נסגר וחברת המזון ביקשה שלא לצרוך את המוצרים. בתוך כך, אחרי ההודעה התרסקה מניית שטראוס בבורסה.

המפעל שבו יוצר השוקולד הנגוע נסגר בינתיים כדי לנקות אותו, כלומר ייצור השוקולד בפסים אלו נעצר, מה שעלול להגביר את המחסור שנוצר מהריקול (קריאת החזרה) לבדו. בסופרים הגדולים הנחו שלא להעביר את המוצרים המדוברים בקופות, כך שגם אם הם עדיין נמצאים על המדף לא יהיה ניתן לרכוש אותם. ראש שרותי המזון במשרד הבריאות, פנינה אורן, תקיים מסיבת עיתונאים בנושא בהמשך היום.

רבים מהישראלים כבר צרכו את מוצרי השוקולד של עלית בימים האחרונים וישנה בהלה רבה בקרב הצרכנים בנוגע להשפעות המחלה והתפשטותה בימים הקרובים. בנוסף רבים תוהים מי אמור להחזיר להם את הכסף על המוצרים שנקנו וכעת נזרקים – אומנם את הנציגים בקו הייעודי של שטראוס לא ניתן להשיג, אך בשירות הלקוחות עונים ואף טוענים שמי שקנה ממוצרי החברה יקבל זיכוי, אך לא ברור כיצד זה יתבצע.

מניית שטראוס צנחה בעקבות ההודעה על הריקול חסר התקדים, שדווח גם לבורסת ת"א. ההודעה התקבלה בסביבות השעה 10:00 בבוקר ועד השעה 14:00 צנחה המניה בכ-2.85%. "מאוד קשה לאמוד כמה כל המצב הזה עולה ויעלה לחברה", הסבירה פרופ' דנית עין גר, הפקולטה לניהול אוניברסיטת תל אביב.

"יש הבדל אם זה נמכר רק בסופר או במקומות נוספים, נגיד במכונות חטיפים. יש הבדל אם זה מוצר שצריך להיות במקרר או לא, ועוד. יש פה את העלות של הריקול, את העלות של הפסקת הרווחים בשבוע הקרוב – גם מפסיקים למכור וגם כל מערך ההפצה משתנה, וגם את עלות תגובת הצרכנים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. שלום. רכשתי לפני כמה חודשים באושר עד בלוד אכלתי מזה כחצי חפיסה והיו לי שלשולים כמה ימים .לא יחסתי לזה חשיבות לא חשבתי על סלמונלה הייתי אצל רופא המשפחה, נתן לי משחה זה לא עזר לי הרבה ,פניתי לרופאת עור וגם הביאה לי 2 משחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים