שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » רכבים דו גלגליים יהיו פטורים מאגרה
בשורה לרוכבים
יו"ר הוועדה קושניר: "הטלת מס עליהם היא בהכרח ייקור המוצרים הללו, לכן אני שמח לומר שהגענו להסכמה עם משרד האוצר"
רוכב אופנוע, קטנוע | צילום: Jag_cz, שאטרסטוק

מול הטענה כי המיסוי יפגע דווקא בתושבי הפריפריה המגיעים לגוש דן שהעלו חברי כנסת במהלך הדיונים על חוק מס הגודש בגוש דן, הציגו במשרד האוצר נתונים לגבי האוכלוסייה הצפויה לשלם את האגרה ומהיכן היא מגיעה.

כך הוצג כי עפ"י סקר סלולארי בשנים 2018 – 2019, בשעות השיא בבוקר, בין השעות 6 וחצי עד 10: 87% מהנסיעות בהן נחצתה לפחות אחת הטבעות שיחויבו בתשלום במסגרת החוק המוצע, התחילו במרכז הארץ.

מקרב 13% הנותרים – הנסיעות שהגיעו מיתר חלקי הארץ: כ-50% התחילו בחיפה, ירושלים או באר שבע, בהן לעמדת האוצר קיים מענה רכבתי טוב. נתוני שעות השיא בצהריים, מציגים מספרים דומים לנתוני הבוקר.

עפ"י נתוני הנסיעה ברכבת שעלו בסקר – בשעת השיא בבוקר: 70% מתושבי מטרופולין חיפה שהגיעו לאזור, הגיעו ברכבת, כך גם 44% מתושבי מטרופולין ב"ש.

לעניין זקיפת גובה שימוש לעניין האגרה בתלוש השכר לשכירים, הקבועה בחוק המוצע, קרא יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר להשית את עלות ההטבה על המעסיק: "מעסיק שיקבל עוד ועוד חיובים בגין עובדיו הוא זה שישנה את הדפוס, ויורה להם לעבוד מהבית ולהגיע מאוחר יותר, העובד השכיר תלוי בממונה שלו, לא בידיו הכוח לשנות. אני מבקש שתבחנו את זה".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר אמר בפתח דיון הוועדה: "ישנם הרבה פערים בחוק, אני שמח לבשר שפער אחד סגרנו – הרכבים הדו גלגליים יהיו פתורים מאגרה ולא יכנסו לחוק. זאת מהסיבה שהם לא תורמים לגודש, אלא יכולים לפתור אותו. בנוסף הם גם משמשים את השליחים בהרבה מאוד תחומים, הסעדה ולא רק. הטלת מס עליהם היא בהכרח ייקור המוצרים הללו, לכן אני שמח לומר שהגענו להסכמה עם משרד האוצר".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים