שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » רכבים מעוקלים יקבלו הערה ולא יעוקלו פיזית
בקרוב
עיקול על רכב לא יבוצע באופן פיזי אלא רק על ידי הערה ברישיון הרכב. מדובר בהליך חקיקתי חדש שמקדם משרד המשפטים וצפוי להיכנס לתוקף בשנה הבאה
הרכב שעוכב | צילום: דוברות המשטרה

במשרד המשפטים עובדים על הליך חקיקתי חדש, שיקבע כי עיקול על רכב לא יבוצע באופן פיזי אלא רק על ידי הערה ברישיון הרכב. מדובר בהליך חקיקתי חדש שמקדם משרד המשפטים וצפוי להיכנס לתוקף בשנה הבאה.

כיום, החוק קובע כי ניתן לעקל רכוש, כולל רכב, לאדם שנגדו נפתח תיק בהוצאה לפועל ולא שילם את חובו. כאשר על רכב מוטל עיקול, הערה מתאימה נרשמת ברישיון הרכב ומאותו רגע לא ניתן למכור אותו – ובנוסף בעל הרכב מקבל הערת אזהרה שקובעת כי אם לא ישלם את חובותיו אז הרכב יוכל להימכר תוך כחודש כדי לכסות חובות.

אם החוב אינו מכוסה תוך פרק הזמן שהוקצב, צו עיקול מונפק ואז תפיסה פיזית של הרכב מותרת. אחרי כשבועיים הרכב יוצא למכרז לכל המרבה במחיר כדי לכסות את החוב.

עפ"י התיקון לחוק המוצע, רכבים יוחרגו מהליכי עיקול מטלטלין, כלומר לא יהיה ניתן לתפוס את הרכב פיזית. הערת העיקול שנרשמת הערת עיקול מונעת מהחייב בכל מקרה למכור את רכבו.

משרד המשפטים נמסר: "בשונה מהליך הרישום של עיקול מיטלטלין אשר מחייב כניסה לביתו או בית עסקו של החייב, ועל כן, כרוך בהוצאות גבייה גבוהות, הליך עיקול ברישום של רכב נעשה על דרך משלוח עיקול למשרד הרישוי, בממשק מחשבים, כך שפגיעתו בחייב אינה גבוהה אך נקיטתו מבטיחה לזוכה, כי החייב לא יוכל למכור את רכבו ללא כיסוי החוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים