שיתוף
תגובות
משפט » רכשנו נופש דרך האינטרנט והתחרטנו
פשט המשפט
רכשנו חבילת נופש דרך האינטרנט והתחרטנו מה ניתן לעשות? כתבה רביעית ואחרונה בסדרה
מחשב | צילום: 13_Phunkod, שאטרסטוק

סדרת כתבות אלו עוסקת בדרכים שבהם ניתן לבצע עסקאות ובדרכי הביטול שלהן. ישנם ארבעה דרכים לביצוע עסקה:

  • עסקה צרכנית – עסקה לרכישת מוצר או שירות לשימושו האישי של הצרכן שנעשתה בבית העסק.
  • עסקה מתמשכת – עסקה לרכישת מוצר או שירות באופן מתמשך כגון עסקה לקבלת שירותי אינטרנט טלפון וכדו'.
  • עסקה ברוכלות – עסקה שנעשית בכל מקום שאינו מקומו המקורי של העסק.
  • עסקת מכר מרחוק – עסקה שנעשתה ללא נוכחות שני הצדדים במעמד ביצוע העסקה.

בכתבות הקודמות הרחבנו על דרכי הביצוע של עסקה צרכנית, עסקה מתמשכת ושל עסקה ברוכלות ודרכי הביטול שלהן להלן קישור לכתבות הקודמות.

 עסקה צרכנית

עסקה מתמשכת

עסקה ברוכלות

בכתבה זו נעסוק באפשרות הרביעית והאחרונה לביצוע עסקאות ובהסבר על מהי עסקת מכר מרחוק ומהם דרכי הביטול שלה.

עסקת מכר מרחוק

עסקת מכר מרחוק היא עסקה למכירת נכס או שירות שנעשית ללא נוכחות פיזית משותפת של שני הצדדים לעסקה. לדוגמא: המוכר פונה לצרכן באמצעות הטלפון, הדואר, מודעות בעיתון או בלוח מודעות והצרכן מסתמך רק על המידע שקיבל באמצעי זה ורוכש את המוצר או השירות.

חוק הגנת הצרכן מחייב את המוכר לגלות לצרכן את הפרטים הבאים:

  • שם העוסק או העסק, מספר הזהות שלו וכתובתו.
  • התכונות העיקריות של הנכס או השירות.
  • מחירו הכולל של הנכס או השירות ותנאי התשלום.
  • מועד מסירת הנכס או השירות, אם הם לא ניתנים במועד עשיית העסקה.
  • מידע בדבר אחריות לנכס.
  • מידע בדבר זכותו של הצרכן לבטל את העסקה בהתאם לחוק.

ביטול עסקת מכר מרחוק

חוק הגנת הצרכן מאפשר לכל צרכן לבטל עסקת מכר מרחוק תוך 14 ימים מיום קבלת החוזה או מיום קבלת המוצר לפי המאוחר

אדם עם מוגבלות או אדם בן 65 ומעלה או עולה חדש רשאי לבטל את העסקה בתוך 4 חודשים.

הודעת הביטול

הודעת הביטול צריכה לכלול את שם הצרכן ומספר הזהות שלו. ניתן להודיע על הביטול בכל אחת מהדרכים הבאות:

  • בעל פה- בטלפון או בבית העסק.
  • בדואר רשום.
  • בדוא"ל.
  • בפקס.

החזרת התמורה

העוסק רשאי לגבות דמי ביטול מהצרכן בשיעור של עד 5% או 100 ₪ לפי הנמוך מביניהם. 

התמורה תוחזר בהתאם לאופן התשלום:

  • כרטיס אשראי – העוסק יבטל את התשלום אצל חברת האשראי. העוסק יודיע לחברת האשראי על ביטול העסקה וחברת האשראי תזכה את הלקוח.
  • בהו"ק או בהרשאה לחיוב חשבון – העוסק יזכה את הצרכן בסכום החיוב.

אם העסק מסרב לבטל את העסקה, הצרכן רשאי להגיש תביעה לקבלת ההחזר וכן פיצוי עונשי של עד 10,000 ש"ח, בהתאם לקביעת בית המשפט.

אין באמור בכדי להוות ייעוץ משפטי כלשהו

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים