שיתוף
תגובות
צרכנות » רמי לוי ושופרסל עם גידול של עשרות מיליונים
משבר הקורונה
משבר הקורונה הביא לזינוק משמעותי ברכישות הצרכנים ברשתות המזון, כאשר הדיגיטל חתום על חלק ניכר מהמהפך • למעלה מ- 120,000 חיפושים בגוגל לאתר החרדי של 'שופרסל'
רמי לוי שיווק השקמה | צילום: photobyphm, שאטרסטוק

"חג הקורונה" כינה בכיר באחת מקמעוניות המזון את המציאות בחודש מארס. משבר הקורונה יצר תוהו ובוהו כלכלי, אבל לרשתות שיווק המזון הוא סידר תנאים שהן רק יכלו לחלום עליהם, לפחות מבחינת הביקוש ולפחות בטווח המיידי.

מיליוני ישראלים שיוצאים בדרך כלל מהארץ לחג הפסח או יוצאים לאכול במסעדות נדרשו להישאר בבתיהם והגדילו את השוק הפוטנציאלי של קמעונאיות המזון ב-10%. כמו כן, החשש מסגר ממושך והרמזים בדבר מחסור אפשרי של מזון סייעו לבהלת הקניות שאפיינה את תקופת הקורונה, הציבו בפני קמעונאיות המזון ביקוש עצום וגרמו לירידה מיידית ברמת התחרות.

עוד בנושא:

בעקבות המצב, נרשמה גם כן עלייה חדה בהזמנות באתרי האינטרנט שחייבה את הרשתות להגדיל דרמטית את מספר העובדים (שופרסל הגדילה את מספר עובדיה ב-3,500 ורמי לוי גייס 1,300 עובדים חדשים) ובמקביל להאריך משמעותית את זמני האספקה ולהסתכן בירידה בשביעות רצון הלקוחות. בנוסף, נאלצו הרשתות להאריך את שעות הפעילות של הסניפים והעובדים ובמקרים מסוימים לפתוח חנויות למשך 24 שעות.

הדוחות הכספיים של הרבעון הראשון של 2020 מראים כי כל השחקניות בענף נהנו מצמיחה דו־ספרתית במכירות. שופרסל ייחסה שני שלישים מהגידול במכירות לביקוש המוגבר על רקע משבר הקורונה – ואת היתרה לעיתוי חג הפסח שחל השנה ב-8 באפריל, ולכן השפיע לטובה על המכירות ברבעון הראשון, בעוד ב-2019 צוין הפסח ב-19 באפריל ולכן השפעתו התרכזה ברבעון השני של השנה.

בהנחה שהערכת שופרסל היא אומדן טוב להשפעה היחסית של ביקושי הקורונה ועיתוי הפסח, ניתן לראות ששופרסל ורמי לוי נגסו ב-60% וב-20% מהביקוש המוגבר שיצר משבר הקורונה.

בזירת אתרי האינטרנט, התקופה הביאה לגידול דרמטי בהזמנות, כאשר שופרסל, שמחזיקה במערך התפעול הגדול בישראל של מכירות מקוונות, דיווחה על קפיצה של פי ארבעה בהזמנות היומיות למשלוחים באתר האינטרנט, כשברשת נאלצו להגדיל את מספר העובדים בליקוט מוצרים בחנויות.

הזינוק בכירות המקוונות ברשת נרשם גם במגזר החרדי, כאשר על פי אומדני גוגל חיפשו ברבעון החולף למעלה מ- 120,000 פעמים את מילת המפתח 'ישיר למהדרין' – אתר המכירות באונליין של רשת 'יש חסד', אף היא בבעלותה של שופרסל. זאת, מלבד חיפושים רבים נושפים למילות מפתח אחרות המזוהות עם הרשת.

המגמה הביאה לראשונה לביקושי שיא של חברות ועסקים במגזר החרדי לפתח אתרי מסחר אלקטרוניים, כמו גם להרים מערך קידום מכירות ושיווק באונליין באמצעות חברות העוסקות בתחום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים