שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » רמי לוי ירכוש 10% מדיסקונט השקעות
בלעדי
מסתמן: רמי לוי ירכוש 10% מדסק"ש בכ-140 מיליון שקל ויחזיק בשרשור בחברות נדל"ן מהגדולות בארץ; הקבלן יגאל דמרי בוחן העמדת ערבויות ב-200 מיליון שקל ליינות ביתן
רמי לוי שיווק השקמה | צילום: photobyphm, שאטרסטוק

איש העסקים רמי לוי, בעל השליטה ברשת המזון רמי לוי שיווק השקמה – ירכוש 10% ממניות חברת האחזקות דיסקונט השקעות, בתמורה לכ-140 מיליון שקל במזומן, כך מסתמן ביממה האחרונה.

בשוק ההון מעריכים, כי מדובר בעסקה הזדמנותית לאור היקף הנדל"ן שבבעלות דסק"ש בסך כ-1.5 מיליון מ"ר וכי החברה נסחרת בתשואת חסר של יותר מ-50%.

נודע לראשונה, כי לוי נפגש אתמול (ד') עם בעל השליטה במגה אור החזקות, צחי נחמיאס והשניים דנו בהיערכות לביצוע העסקה.

בפגישה נכחו יועצים משפטיים ורואי חשבון מטעם הצדדים. נחמיאס עצמו, יחזיק ב-29.9% ממניות דסק"ש, באמצעות מגה אור החזקות.  

בעקבות העסקה המתגבשת, יחזיק לוי בשותפות עקיפה בחברות נדל"ן מהגדולות בארץ, כולל נכסים ובנין הנסחרת בשווי 1.85 מיליארד שקל, גב-ים הנסחרת לפי שווי של 5.55 מיליארד שקל (29.9% בבעלות נכסים ובנין) וישפרו (מחוקה מהמסחר) הנאמדת בשווי של 1.2 מיליארד שקל, על פי עסקת תנופורט המתגבשת.

מיזוג בלבד של שתי החברות

דיסקונט השקעות (דסק"ש) היא בעלת הון עצמי של כ-3 מיליארד שקל ובין השאר, היא בעלת השליטה בתאגיד הענק סלקום, תחום נוסף בו פעיל רמי לוי בשנים האחרונות.  

עם זאת, אישור רשות התחרות שהוענק ביום ג' השבוע, לאחר עיכוב ממושך ובטיפול צמוד של משרד עוה"ד גרוס, קלינהנדלר, חודק הלוי – הוא למיזוג מלא ומוחלט בין מגה אור החזקות בע"מ לבין דיסקונט השקעות בע"מ ולא לרכישת מניות רגילה.

"רכישת מניות דסק"ש על ידי מגה אור שאינה עולה כדי מיזוג חברות, עשויה לעלות כדי הסדר כובל אסור, בניגוד לסעיף 4 לחוק", נאמר מפורשות במכתב רשות התחרות המצוי בידי 'בחזית' והחתום על ידי עו"ד צחי ברקוביץ', מבכירי הרשות.   

יצוין עוד, כי אישור רשות התחרות מותנה במכירת מרכזי המסחר בבעלות ישפרו במודיעין (מרכז עינב) וברחוב מלכי ישראל בקרית גת, תוך הוראה שלא למוכרם לקבוצת ביג.   

יגאל דמרי יתמוך ביינות ביתן 

בתוך כך, מתקיימים מגעים בין היזם יגאל דמרי מנתיבות, לבין בעלי רשת המזון יינות ביתן, חיים ביתן.

ככל הידוע, דמרי העניק הסכמה סופית להעמדת הערבויות הכספיות הנדרשות לטובת ספקי המזון הגדולים, בהיקף כ-200 מיליון שקל. כמו כן, העמדת כ-40 מיליון שקל לטובת הגדלת מסגרות האשראי שוטף לרשת המזון.  

דמרי הגיע בימים האחרונים, לטקס חנוכת סניף דיסקאונט של יינות ביתן בנתיבות ובפגישה שהתקיימה בין השניים, נכח רו"ח של רשת המזון.

מניעיו של דמרי, מעבר להיכרות רבת שנים עם ביתן, מוסברים ברצונו לרכוש את מבני וסניפי הרשת, כחלק מאסטרטגיה להקמת זרוע נדל"ן מניב בקבוצת הבניה בבעלותו.

סניפי יינות ביתן מצויים ברובם המכריע בידי ריבוע כחול נדל"ן (כ-100 סניפים), בשליטת מוטי בן משה ולא מן הנמנע כי עסקה מעין זו, לא תוכל להתממש בסופו של יום.   

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים