שיתוף
תגובות
צרכנות » רמי לוי עושה סוף לאפליית תושבי העיר החרדית
בעקבות הפרסום ב'בחזית'
הפרסום בדבר אפליית תושבי ב"ב משירותי "רמי לוי באינטרנט" הביאו להחלטה מפתיעה על תחילת אספקת השירות בעיר החל מהיום • האם מדובר בניסיון להשתלט על נתח שוק נוסף?
רמי לוי שיווק השקמה | צילום: photobyphm, שאטרסטוק

לאחר שנים של אפליית תושבי העיר החרדית, רשת 'שיווק השקמה' של רמי לוי מאפשרת לראשונה לתושבי בני ברק לבצע קניות באתר האונליין "רמי לוי באינטרנט". כך עולה ממעקב 'בחזית' בנושא.

סוגיית אפליית החרדים מאתר הקניות באונליין "רמי לוי באינטרנט" עלתה לכותרות לפני כשבוע, לאחר שבעקבות הורדת אתר 'ישיר למהדרין' בדק 'בחזית' מה החלופות לצרכן החרדי – וגילה כי תושבי בני ברק לא יכולים להנות מכל חלופה אחרת.

בשיחה עם בכיר ב"רמי לוי" נמסר אז ל'בחזית' כי הסיבה לכך שהרשת אינה מספקת משלוחים לעיר החרדית נעוצה בעובדה שרוב המבנים בעיר ישנים ונטולי מעליות, מה שהופך את מלאכת השילוח ואספקת המוצרים לקשה מאוד ובמקרים מסוימים אף ללא רווחיות.

אלא שבדיקת 'בחזית' העלתה, כי הטיעון לפיו 'רמי לוי' אינו מספק שירותי אונליין לתושבי בני ברק הינו בשל חוסר במעליות – שקרי לחלוטין. ניסיון להזמין משלוח לאחת השכונות הוותיקות בעיר בת-ים, שבנויה כולה ללא מעליות, נענתה בשמחה על ידי אתר קניות האונליין של 'רמי לוי'.

בדיקה נוספת שערכנו, כלל ניסיונות להזמין מוצרים לשני בניינים צמודים הנמצאים באותו רחוב – אך משויכים לרשות מקומית שונה. המדובר ברחוב יהודה הנשיא, שחציו נמצא בשטחה המוניציפלי של העיר רמת גן וחציו השני נמצא בשטחה המוניציפלי של העיר בני ברק. לרחוב יהודה הנשיא ברמת גן האתר איפשר שילוח, אך לתושבי רחוב יהודה הנשיא בבני ברק השירות היה חסום.

האזור היחיד בבני ברק בו הצלחנו 'להשיג' במסגרת הבדיקה אז את שירותי האונליין של 'רמי לוי' היה ברחוב בן גוריון, שבחלקו שנוי במחלוקת לגבי שיוכו המוניציפלי. ואם חשבנו שסוף סוף מצאנו בני ברקים (מאזור לא חרדי) שעשויים להנות ממחירי 'רמי לוי' המוזלים? לבניין הפינתי הצמוד ביותר, שברחוב עלי הכהן, כבר לא הצלחנו להשיג את שירותי 'רמי לוי'. בפנייה הבאה אגב, השירות העה זמין שכן מדובר ברמת גן.

"ברחוב שלי 'גולומב' צד אחד (המספר הזוגי) זה ר"ג, והצד השני (האי זוגי) בבני ברק", סיפר אז ל'בחזית' תושב העיר, "אני מזמין כי אני עוד עובד עליהם שזה רמת גן".

הערב כאמור, במסגרת מעקב 'בחזית' אחר האפליה החמורה, התגלה כי היא תוקנה – וכי לראשונה יכולים גם תושבי העיר החרדית בני ברק להנות משירותי "רמי לוי באינטרנט".

יצויין, כי עם פרסום דבר האפלייה בשבוע שעבר, פנה ל'בחזית' חבר מועצת העיר בני ברק מטעם 'הליכוד', יעקב וידר, ואמר כי סיכם עם רמי לוי על הנגשת השירות לתושבי העיר.

מדובר כאמור בצעד מבורך, שמעבר לתיקון האפליה שבו גם משרת את האינטרסים הכלכליים של רשת 'שיווק השיקמה' של רמי לוי, וזאת מאחר ובהיעדר קיומו (הזמני) של אתר 'ישיר למהדרין' מקבוצת 'שופרסל' והרשת החרדית שלה 'יש חסד', יכול כעת רמי לוי להשתלט בקלות על שוק הצרכנים המקומי ולגרום להם לשנות את הרגלי הקנייה שלהם.

יצויין כי אפליקציית הזמנת המזון המהיר 'וולט' עדיין חסומה לבני-ברקים, שמשתמשים בשירותיה של אפליקציית 'תן ביס' המתחרה. עם זאת, 'וולט' כן מספקת שירותים לשכונות 'פרדס כץ' ו'קרית הרצוג' הצמודים לרמת גן, למרות שיוכן של השכונות לרשות המוניציפלית בני ברק.

מ'רמי לוי' נמסר ל'בחזית': "עלינו עם אתר חדש שבו המגזר יוכל לסנן כשרויות. האתר עלה השבוע, ובעקבות הפיתוח הזה שמתאים למגזר החרדי והסתיים פתחנו את בני ברק ועוד מקומות נוספים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים