שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » רמ"י משיקה את המהפכה הדיגיטלית
סוף למאכערים
רשות מקרקעי ישראל משיקה כלים לשיפור השירות לאזרח גם מרחוק. ליצמן: "מהיום הראשון שלי במשרד השיכון אני מדבר על הצורך בייעול השירות לאזרח"
מנכ"ל משרד השיכון והבינוי- מר יאיר פינס, שר השיכון והבינוי- ח"כ יעקב ליצמן, מנהל רשות מקרקעי ישראל- מר יעקב (ינקי) קוינט | צילום: מירי שימעונוביץ'

היום (ב') השיקה רשות מקרקעי ישראל מערכת שירות חדשה שתאפשר קבלת מידע במהירות ובקלות, הגשת מסמכים, קבלת אישורים וביצוע שלל פעולות נוספות ללא צורך להגיע למשרדי הרשות. המהלך מצמצם באופן משמעותי את העיסוק של האזרח בניירת והגשתה, מקצר זמנים, מייעל את התהליכים ומייתר שימוש במתווכים – "מאכרים".

מנהל רשות מקרקעי ישראל הנכנס, יעקב קוינט, הנחה את גורמי המקצוע לייצר ממשקים דיגיטליים חדשים שיאפשרו לאזרחים לקבל מגוון שירותים לצורך רכישת דירה או עסקה במקרקעין כגון: אישורי זכויות, אישורים לרישום משכנתא , מידע על נכס, מידע על סטטוס טיפול בפנייה, מכרזים מקוונים ועוד.

סוף למאכרים: עד היום עשרות אלפי אזרחים השתמשו בשירותיהם של מתווכים להתנהל מול רשות מקרקעי ישראל, להתמודדות עם הבירוקרטיה והניירת. מהפכת השירות הדיגיטלית של רמ"י מייתרת את השימוש במתווכים ומאפשרת לכל אחד ואחת להיכנס למרחב האישי שלו, לקבל מידע בקלות ולבצע פעולות רבות בקליק.

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן:"מהפכת השירות הדיגיטלי תחסוך את הבירוקרטיה לציבור ותקל על אזרחי ישראל לקבל שירות. מהיום הראשון שלי במשרד השיכון אני מדבר על הצורך בייעול השירות לאזרח, היום הבשורה כאן. ברכותיי למנהל רמ"י שראה לנכון לקדם דבר ראשון שהגיע למערכת, את נושא השירות לאזרח”.

מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט: "שמתי לי למטרה מרכזית לשפר את השירות לאזרחים ולהפוך את רשות מקרקעי ישראל ידידותית יותר ונגישה לאזרחים, לצמצם את זמני קבלת השירות ולוחות הזמנים לביצוע תהליכים, לבטל את הצורך להגיע למשרדי הרשות להגשת טפסים, או לבנקים בענייני משכנתאות, ומבלי שיצטרכו לשלם למאכרים עבור טיפול בכך עבורם. המעבר של רשות מקרקעי ישראל לאמצעים דיגיטליים היא הכרחית, מותאמת מציאות ותקל רבות על הציבור. אנחנו לא עוצרים כאן, זו היא רק ההתחלה של מהפכת השירות ברשות מקרקעי ישראל".

השירות החדש ייתן מענה לעשרות אלפי לקוחות מדי שנה ומהווה שינוי אמיתי במנגנון ניהול הקרקע ברשות מקרקעי ישראל: באמצעות האזור האישי "רמיטק שלי" והאזור למייצג "רמיטק למייצג" לא ידרשו עוד האזרחים ליום חופשה, נסיעה בפקקים, חניה, המתנה בתור, חלילה תחלואה ואח"כ עוד לגלות שחסר להם את המסמכים הנדרשים. במקום זאת 300,000 איש יכולים לבצע פניה ופעולה מרחוק בהזדהות ממשלתית ובלי מאמץ ולקבל שירות מרחוק. המערכות ורמת השירות נמצאים בתהליך שיפור מתמיד וכך כל מספר שבועות מושקים שירותים דיגיטליים ואוטומטיים נוספים. כיום המערכות נמצאות בתהליכי הטמעה בכל רחבי הארץ, את רוב השירותים הדיגיטליים כל אזרח יכול לקבל כבר היום וישנם שירותים שפועלים כיום רק במחוז דרום וחיפה, ויושקו במהלך החודשים הקרובים גם בשאר אזורי הארץ.

מהיום ניתן יהיה לעשות פעולות רבות מהמחשב ומהטלפון הנייד. כל זאת במהירות ובקלות. לאחר תהליך הזדהות קצר באזור האישי ניתן יהיה לבצע פעולות חשובות שיאפשרו לכם להתקדם בעסקות מקרקעין, ישירות מול הרשות במספר פעולות פשוטות ובלוח זמנים מקוצר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים