שיתוף
תגובות
חדשות » רס"ב נעם רז הי"ד יובא מחר למנוחות
סמל ודוגמה
בקידה שבבנימין מתקשים להיפרד מרס"ב נעם רז, שנהרג בפעילות מבצעית בג'נין ביום שישי בבוקר. מחר (א') הוא יובא למנוחת עולמים. נעם רז יועלה לדרגת רנ"ג
רס"ב נעם רז

חקלאי, לוחם, צלף, פראמדיק, נשוי ואב לשישה. זהו רס"ב נעם רז, לוחם הימ"מ שנהרג בחילופי האש ביום שישי בבוקר באזור ג'נין, לא לחינם הוא כונה על ידי מפכ"ל המשטרה "אחד מטובי הלוחמים של המשטרה".
רס"ב רז, שחגג השבוע יום הולדת 47, הותיר אחריו את אשתו אפרת ושישה ילדים. הוא היה מוותיקי הלוחמים של הימ"מ, וראשון ההרוגים של היחידה הלאומית ללוחמה בטרור מאז 2011, אז נהרג פסקל אברהמי. מהחקירה עלה שנורה בכפר הפלסטיני ברוקין הסמוך למחנה הפליטים ג'נין ממרחק של כ-300 מטרים.

מפקד הימ"מ, תנ"צ ח', הגיע לבית משפחתו של רז בקידה, כמה שעות לאחר הפעילות שבה נהרג רז. רק לאחרונה סיפא מפקד הימ"מ כי רז הציל את חיי מפקדו בשטח. בראיון סיפר כי "בקור רוח מדהים, העניק טיפול הרואי בשטח. הוא עלה מולי בקשר ואמר – 'המפקד, ש' יציב. הוא מפונה במסוק'. הוא פשוט הציל את חייו של ש' שם בשטח. כמה שניות קודם לכן הוא חיסל מחבל בקרב יריות מטווח אפס, ועכשיו חייו של מפקדו, שנפצע באורח אנוש, תלויים בו ובניסיונו כפראמדיק".

על הפעולה ללכידת המבוקש מחמוד דבעי, שלפי צילומים ייתכן שהוא החמוש שתועד יורה בתקרית שבה נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה, אמר מפקד הימ"מ: "פעלנו במרחב ג'נין ללכוד מבוקש שלפי שב"כ ביצע פעולות טרור. בשעות בוקר המוקדמות סגרנו עליו בבית שבו שהה והחלו חילופי אש כבדים עם אנשים שהגיעו ממחנות פליטים סמוכים. במקביל הפעלנו נוהל 'סיר לחץ' על המבנה, כולל ירי שני טילי נ"ט".

לדבריו, רז נורה בגבו מעל האפוד הקרמי ממרחק 300 מטרים, בעת היציאה מהשטח עם המבוקש: "זו אבידה גדולה ליחידה, אבל אנחנו יחידה חזקה, ונמשיך לפעול ולסכל טרור. פעלנו שם בצורה אגרסיבית מול המבוקש מבחינת האש שהפעלנו על המבנה וגם מול החמושים שהקיפו את הכוח. קשה למנוע ירי ממרחק של כ-300 מטרים לעבר הלוחמים שלנו".

גורם צבאי הוסיף: "מדובר ביעד מאוד משמעותי במרחב ג'נין. תכננו את הפעולה ביום חמישי ולפנות בוקר נכנס כוח יחסית קטן שסוגר על שני בתים, 398 מטרים בדיוק מהנקודה שבה העיתונאית נהרגה. לאחר הכניסה של הכוח הראשון, נכנסו עוד כוחות בשני גלים – גל שני של צלפים וגל שלישי של כוחות סיירת גולני. קיבלנו אינדיקציה שהמחבל נמצא. לקראת 7:30 בבוקר סגרנו על הבית וברגע שהגענו לבית מראש ידענו לפעול ב'סיר לחץ' – כריזה, זריקת רימוני הלם ואז חומר נפץ לפריצת דלת אחת ואחרי הפריצה ירי מנשק קל".

"בכל הזמן הזה יש ירי של אלפי כדורים, אני לא זוכר ירי כזה 20 שנה", אמר על חילופי האש החריגים בברוקין. "גלגלים של רכבים נוקבו והרבה מאוד אש. במעטפת ראינו המון חמושים, אחד מהם הוא אח של זביידי", אמר על דאוד זביידי שנפצע אנושות – ופונה מג'נין לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם זמן קצר לפני כן נאבקו על חייו של לוחם הימ"מ.

לדברי הגורם הצבאי, "התחלנו לנסות לבודד את הזירה מהחמושים ומנענו מהם להגיע. בשלב מסוים החל קיפול, ודי בתחילתו הלוחם רז קיבל כדור בגב. תוך 41 דקות הוא כבר היה ברמב"ם. על פי התחקיר בשטח, הירי התבצע ממרחק של כ-300 מטרים. הוא קיבל טיפול בשטח תחת אש ופונה בעת שיורים לעברנו ומשליכים מטעני חבלה. הרופאים נאבקו על חייו והוא לא שרד את הפגיעה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים