שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רעידת אדמה הלילה בקפריסין הורגשה בישראל
בעוצמה 5.6
רעש האדמה התרחש בשעה 03:07 והורגש במקומות שונים בישראל. מקור הרעידה ממערב לקפריסין, ועל פי פיקוד העורף נמדדה בישראל בעוצמה 5.6
רעידת אדמה. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק Narongsak Nagadhana

רעידת אדמה התרחשה הלילה (ב') באזור קפריסין, והיא אף הורגשה בישראל. מפיקוד העורף נמסר כי רעש האדמה התרחש בשעה 03:07 והורגש במקומות שונים בישראל. מקור הרעידה ממערב לקפריסין, ועל פי פיקוד העורף נמדדה בישראל בעוצמה 5.6.

בעקבות הרעידה, פיקוד העורף פרסם רשימת הנחיות להתמודדות עם רעידת אדמה:

השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה בתוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

השוהים בחוץ – יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.

השוהים בקרבת חוף הים – יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות או לעלות לקומה רביעית ומעלה, בשל חשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. ניתן להסתייע בשילוט המורה על דרכי המילוט אל אזורי הכינוס המסומנים.

הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.

בנוסף, המשטרה פרסמה הודעה שבה התייחסה לרעש האדמה והבהירה שאין התרעה לצונאמי: "לפני זמן קצר התרחשה באזור קפריסין רעידת אדמה בעוצמה של 5.6. הרעידה הורגשה באזורים שונים ברחבי הארץ. נרשמו עשרות קריאות במוקדי 100. אין התרעה לצונאמי". לא דווח על נפגעים או על נזק.

על פי דיווחי אזרחים, הרעידה הלילה היא הרעידה השנייה שהורגשה בישראל בשבועיים האחרונים. לפני כשבועיים הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 6.1 באיי יוון, והמוקד היה בכרתים. אז הרעידה נחשבה "קלה יחסית" ולא דווח על נפגעים, ואזרחים ישראלים דיווחו שהרגישו ברעידה, אך באגף הסיסמולוגיה במכון הגיאולוגי טענו שלא היו לכך עדויות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים