שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רע"ם תקבל ראשות ועדה "לענייני ערבים"
דיל בין זוהר לעבאס
לאחר שמפלגתו של עבאס הצביעה יחד עם "גוש השינוי" בשבוע שעבר, כעת היא צפויה לתמוך בהצעת הליכוד – בתמורה לכך שיו"ר הסיעה יעמוד בראש הוועדה
דיון הוועדה המסדרת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה המסדרת חבר הכנסת מיקי זוהר הציע היום (שני) בדיוני הוועדה המסדרת להקים ועדה זמנית לענייני החברה הערבית, מלבד ועדות הכספים והחוץ והביטחון. הוועדה תוסמך לדון בכל הנושאים השייכים לחברה הערבית. דבריו עוררו סערה בדיון.

בהוועדה נולדה במסגרת סיכום בין הליכוד ליו"ר רע"ם מנסור עבאס, בתמורה לכך שנציג רע"ם יצביע עם הליכוד על סגני יו"ר הכנסת והקמת הוועדות הזמניות. מטרת המהלך היא כדי שהליכוד ישיג רוב בנשיאות הכנסת שמכריעה בדיונים המתנהלים בכנסת ובהליכי החקיקה עד להקמת הממשלה.

דבריו עוררו סערה בדיון. ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר לח"כ זוהר בדיון, "אני מתנגד שתעלה את הנושא לדיון. זה שוחד פוליטי. פריג' סנט בח"כ ווליד טאה ואמר, תתביישו לכם".

יו"ר הוועדה אמר בדיון כי סמכויות הוועדה לענייני החברה הערבית יהיו: "הוועדה תדון במיגור הפשיעה והאלימות במגזר הערבי, בפיתוח הכלכלי של החברה הערבית, תכנון ובניה בחברה הערבית, חינוך השכלה ורווחה, נושאים כלכליים הקשורים לרשויות במגזר הערבית, וכן סוגיות הנגב".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר בכעס: "הפכתם את החברה הערבית לגטו. החברה נכנסה היום לגטו. היום הוצאת את החברה הערבית מהחברה הישראלית. רעיון הטרנספר מתחיל להתממש. זו הוועדה לעניין הגטו הערבי במדינת ישראל. פריג' הציע להקים ועדה לעניני קרחים בחברה הערבית".

ח"כ וליד טאהא מרע"מ הגן על הקמת הוועדה ואמר כי מדובר באינטרס משותף לכולם. ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אמר לטאהא: "הוועדה הזאת היא כלום. כשאתה נמצא פה ומגינה עלייך מאי גולן. הרשימה המשותפת קוראת להמשיך בהקמת הועדה למאבק בפשיעה".

טיבי פנה לחברי יש עתיד ואמר להם: "גוש השינוי" – אתם מגיעים לפה וימינה הולכים לכם על הראש, איך אתם מסכימים? סוחטים אתכם ברמה הנמוכה ביותר. אתם חושבים שזה גשם? יורקים לכם בפרצוף, אתם ביש עתיד".

ח״כ עאידה תומא-סלימאן על הצעת הוועדה לענייני ערבים: "הליכוד יוזם וועדה לענייני ערבים כדי לספק הטבות פוליטיות זמניות. ‏יוזמי חוק הלאום רוצים ליצור גטו פרלמנטרי לערבים ולפטור את שאר הוועדות מאחריותם. ‏וועדה לענייני ערבים – תפסת מרובה לא תפסת. אסור לתת לזה יד".

ח"כ עופר כסיף אמר כי "אם כבר ועדה לענייני ערבים למה לא ממשל לענייני ערבים, אולי משטר צבאי לענייני ערבים? החזון הלאומי של הליכוד הוא פירוק החברה הישראלית לגורמים – מופרדים, חלשים ועוינים זה לזה. אני קורא לחבריי מרע"מ – אל תתנו יד לחזון המסוכן הזה".

בהמשך, לפי ההצעה שאמורה לעלות להצבעה, ימונו ליו"ר הכנסת ארבעה סגנים, אחד מגוש הליכוד ושלושה מגוש השינוי. במסגרת ההצעה למינוי סגני יו"ר ימונו יעקב מרגי מטעם ש"ס, נציג של ימינה, נציג רע"מ וחבר נוסף מטעם יש עתיד.

יו"ר הוועדה זוהרהפיץ תוך כדי דיון את הצעתו לחלוקת חברי הוועדות כדלקמן. חלוקה לפי ההצעה לוועדות חוץ וביטחון (17), כספים (17) והוועדה לענייני החברה הערבית (15). (120 לחלק ל 49) נותנת את הנוסחה הבאה: לפי ההצעה זו על כל 2.44 חברי כנסת מקבלים מקום אחד בוועדות.

30 הליכוד: 12.3 = 12 חברים.
17 יש עתיד: 6.96 = 7 חברים.
9 ש"ס: 3.69 = 4 חברים.
8 כחול לבן: 3.27 = 3 חברים.
7 ימינה: 2.87 = 3 חברים.
7 ישראל ביתנו: 2.87 = 3 חברים.
7 העבודה: 2.87 = 3 חברים.
7 יהדות התורה: 2.87 = 3 חברים.
6 הציונות הדתית: 2.45 = 2 חברים.
6 תקווה חדשה: 2.45 = 2 חברים.
6 מפלגת מרצ: 2.45 = 2 חברים.
6 המשותפת: 2.45 = 2 חברים.
4 רע"מ: 1.64 = 2 חברים.

סה"כ לפי החלוקה הזו מתקבלים 48 חברים, זה אומר ש 1 מהסיעות עם 6 מנדטים זכאית לחבר אחד נוסף שכן להם יש עודף של 0.45. במקרה הזה 1 מה 4 הבאות: הציונות הדתית, תקווה חדשה, המשותפת ומרצ, יזכו לחבר. במקרה הזה הציונות הדתית תזכה לחבר משום שהם קיבלו את מירב הקולות מבען כל הסיעות שזכו ל-6 מנדטים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים