שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רע"מ הקפיאה את המגעים עם בנט ולפיד
בעקבות ההסלמה
המפלגה הודיעה על הקפאת המשא ומתן להרכבת ממשלה עד להרגעת ההסלמה. דיווח: לפיד ובנט רצו להודיע לנשיא שעלה בידם להרכיב ממשלה
מנסור עבאס | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מפלגת רע"מ הודיעה הערב (שני) על הקפאת המשא ומתן להרכבת ממשלה, זאת עד שתירגע ההסלמה בירושלים וברצועת עזה. מוקדם יותר אמור היה יו"ר המפלגה מנסור עבאס להיפגש עם יאיר לפיד ועם נפתלי בנט, אך הפגישה בוטלה.

מוקדם יותר, עבאס אמר בשיחות סגורות בכנסת כי המצב הביטחוני מקשה עליו להתקדם, ולפי ההערכה ההסלמה בירושלים היא חלק מהסיבות לביטול הפגישה. בכיר ברע"מ שצוטט ב'כאן חדשות' אמר כי אינם יודעים אם יוכלו לשוב למשא ומתן לפני תום המנדט של לפיד, וכי הדבר תלוי בהיקף ההסלמה.

ב'חדשות 13' דווח כי הירי הרקטי שהחל היום משטח רצועת עזה לעבר ישראל השפיע באופן דרמטי על המהלכים הפוליטיים ועל המגעים להקמת ממשלה, כאשר בנט ולפיד התכוונו להודיע היום לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין כי עלה בידם להרכיב ממשלה, אך לא עשו זאת עקב ההסלמה ואירועי האלימות.

גורם ב'גוש מתנגדי נתניהו' שצוטט ב'ישראל היום' אמר כי "היינו בדרך לחתימות ולסגירת קצוות. עכשיו המצב לא ברור. עוד לא מבינים מה זה בדיוק אומר, האם הכל מבוטל? האם אין מה לדבר איתו? אם הכל יירגע מחר או מחרתיים יחזור למשא ומתן? בכל מקרה אם רע"מ מחוץ למשחק זה משמעותי מאד ומעמיד את הקמת הממשלה בסכנה ממשית".

גורם בכיר ברשימה המשותפת אמר כי ״נוכח הגיבוי של בנט לפיד סער לתקיפות חיל האוויר בעזה ופגיעות באזרחים לא מעורבים, בהם ילדים, וכן הדרישה של סער ובנט למבצע נרחב בעזה מעמידים בספק את המשך המגעים לתמיכה בקואליציית השינוי. לא נתמוך בממשלה שבנט יעמוד בראשה״.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לדיווחים: "שוקינג. רע"מ החמודה שהולבנה כאן כשותפה לממשלה מזדהה עם התנועה-אחות שלה חמאס בעזה?! הרבה זמן כבר לא הופתענו ככה… מזל שזה קורה עכשיו ומה שמושהה זה מו"מ חסר אחריות ולא ממשלה ריבונית בישראל או פעילות מבצעית למאבק בטרור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים