שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רע"מ 4 מנדטים, מר"צ שוב לא עוברת
סקר מפתיע
לפי תוצאותיו הדרמטיות של סקר כאן 11, "קרבות התחתית" בין המפלגות שנאבקות לעבור את אחוז החסימה קיבלו תפנית מפתיעה – שמשנה לחלוטין את מפת הגושים
בניין הכנסת | צילום: Opachevsky Irina, שאטרסטוק

לפי סקר 'כאן חדשות', הליכוד – 29 מנדטים, יש עתיד – 20 מנדטים, תקווה חדשה – 12 מנדטים, ימינה – 11 מנדטים, הרשימה המשותפת – 8 מנדטים, ש"ס – 7 מנדטים, יהדות התורה – 7 מנדטים, ישראל ביתנו – 7 מנדטים, העבודה – 6 מנדטים, כחול לבן – 5 מנדטים, הציונות הדתית -4 מנדטים, רע"מ – 4 מנדטים.

לא עוברים את אחוז החסימה: מרצ בראשות ניצן הורביץ' – 3.0%, מפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה – 1.7%.

מפת הגושים: נתניהו והחרדים עם 47 מנדטים, וביחד עם ימינה ורע"מ עומד על 58 מנדטים. גם הגוש להחלפתו יורד ל-58 מנדטים, ללא רע"מ – שהופכת בכך להיות לשון המאזניים החדשה.

כיוון שהבחירות שוב סובבות במידה רבה סביב שאלת "כן או לא נתניהו" – שאלה נוספת שנשאלו הנסקרים היא מה דעתם ביחס לאפשרות שנתניהו יישאר ראש הממשלה אחרי הבחירות.

45% מהנשאלים אמרו שהם בעד נתניהו בראשות הממשלה גם אחרי הבחירות. מתוכם, 21% השיבו שבעיניהם הוא היחיד שיכול לכהן בתפקיד – כלומר תמיכה קשיחה מאוד, או מצביעי ליכוד בפוטנציה. 8% מקווים שיהיה ראש ממשלה, ועוד 16% חושבים שזה בסדר אם יכהן בתפקיד – אולי, נאמר – מצביעי גוש נתניהו הפוטנציאליים.

בצד השני של המפה – 22% מהנשאלים השיבו שזה יהיה אסון אם נתניהו יהיה שוב ראש ממשלה – כלומר, מצביעים קשיחים למפלגות "רק לא ביבי", מספר דומה למספר המצביעים הקשיחים של "רק ביבי". 13% ממש לא רוצים שהוא יהיה ראש הממשלה, ועוד 20% השיבו כי עדיף בעיניהם שלא יהיה ראש הממשלה – ובקבוצה זו יש כנראה גם מצביעי ימין, למשל מצביעי גדעון סער.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים