שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » רפאל שומרת על דירוג אשראי -A באופק יציב
למרות הקורונה
סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית S&P פרסמה את הדירוג שלה לחברת רפאל – ברמה של -A באופק יציב • מדובר בדירוג האשראי הגבוה ביותר שניתן לחברה ישראלית אי פעם
יואב הר-אבן | צילום: דוברות רפאל

סוכנות דירוג האשרי העולמית S&P הודיעה כי היא בחנה את הפרמטרים הפיננסיים, הניהוליים וההישגים הטכנולוגים שהשיגה חברת רפאל במהלך שנת 2020, ובעקבות כך החליטה לשמר את הדירוג הישראלי בו אוחזת רפאל AAA וכן את הדירוג הבינלאומי –A, זו השנה הרביעית ברציפות.

הדירוג הבינלאומי A– הינו הגבוה ביותר לו זוכה חברה ישראלית, מה שמצביע על יציבות פיננסית, איכות ניהולית והישגים טכנולוגים.

בהחלטת הסוכנות כותבים האנליסטים של S&P, כי "הערכת הפרופיל העסקי נתמכת ביכולותיה הטכנולוגיות הגבוהות של רפאל, והעובדה שהיא מייצרת מערכות בעלות עליונות טכנולוגית על פני המתחרים". עוד מציינים מחברי הדו"ח, כי ההערכה "נתמכת גם במעמדה של רפאל כספקית ראשית של מערכות הגנה, המספקת את הידע והטכנולוגיה תוך שיתוף פעולה עם גורמים חיצוניים".

לפי מחברי הדו"ח, "המערכות שמייצרת רפאל הן בין מערכות ההגנה האסטרטגיות ביותר לביטחון מדינת ישראל, שרשמו הצלחה מוכחת במערכות לחימה, ונכון להיום נחשבות חסרות תחליף".

בשבוע שעבר דיווחה רפאל כי היא קיבלה הזמנות בהיקף של כ-200 מיליון דולר עבור חבילת מערכות חימוש אוויר-קרקע מסוג “ברד פלדה” וטילי נ”ט מסוג “ספייק” (גיל) למדינה בדרום אסיה. זאת בהמשך להזמנות נוספות שקיבלה השנה במהלך שנת הכספים 2020, שמביאים את החברה לעמוד בכל יעדיה.

אלוף (מיל') יואב הר-אבן, מנכ"ל רפאל, בירך על הענקת הדירוג ואמר כי "גם בתקופה מורכבת ורצופת אתגרים כלכליים בארץ ובעולם, השכלנו לשמור על היציבות והאיתנות הפיננסית שלנו, זו המאפשרת לנו להמשיך ולהיות עוגן מרכזי בביטחון המדינה ולא פחות חשוב, מנוע צמיחה כלכלי-תעסוקתי משמעותי ביותר ועל כך גאוותנו הגדולה".

חברת רפאל מעסיקה כ-8000 עובדים באופן ישיר ועוד למעלה מ-20 אלף באופן עקיף והיא המעסיק התעשייתי הגדול בצפון. את שנת 2019 סיימה רפאל עם היקף הזמנות של 10 מיליארד שקלים (2.8 מיליארד דולר), צבר הזמנות של 24.8 מיליארד שקלים (7.2 מיליארד דולר) ורווח נקי של 397 מש"ח (111 מיליון דולר). לפני מספר חודשים הודיעה החברה על פתיחת שלוחת ייצור בשלומי וזאת בנוסף לשלוחות החברה בבאר-שבע, ירושלים ותל אביב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים