שיתוף
תגובות
כללי » 'רפורמת הכשרות' אושרה בועדה, הפגנות בת"א
ממשלת שמד
עשרות עובדי מערכת הכשרות מפגינים כעת ברחוב אבן גבירול בתל אביב נגד השר כהנא ורפורמת הכשרות שהוא מוביל. "זאת רפורמת הרס הכשרות"
מתן כהנא | צילום: דני שם טוב. דוברות הכנסת

לאחר דיונים ארוכים שנמשכו שעות רבות אישרה הבוקר (ד') הוועדה לשירותי דת בכנסת את רפורמת הכשרות הקנטרנית של השר מתן כהנא. הרפורמה הוקמה בכדי 'להוזיל עלויות', אך בפועל נועדה לפגוע ברבנות הראשית. לאחר האישור הרפורמה תגיע כבר בימים הקרובים להצבעה במליאת הכנסת.

עיקרי החוק שאושר:

▪️ שוק הכשרות ייפתח לתחרות מלאה בעוד כשנה (1.1.23) כך שגופים פרטיים יוכלו להעניק כשרות. הגופים יקבלו אישור מהממונה על הכשרות ברבנות הראשית.

▪️ הגופים יוכלו לפעול לפי בחירתם, עפ"י סטנדרט כשרות (תקן) שתקבע מועצת הרבנות הראשית או עפ"י סטנדרט שיקבעו שלושה רבנים.

▪️ המועצות הדתיות יוכלו בעוד כחודשיים (1.1.22) לתת כשרות בכל מקום בארץ ולא רק בערים אליהם שייכים.

▪️ מחיר תעודות הכשרות לעסקים לא יהיה אחיד וייקבע על ידי כל תאגיד כשרות ומועצה דתית.

▪️מתן כשרות למוצרי ייבוא יתאפשר לכל הגופים הנ"ל פרט למועצות הדתיות.

▪️משגיחי כשרות יחויבו בהסמכה של הרבנות הראשית.

▪️פיקוח פרלמנטרי של הוועדה על יישום החוק.

בתוך כך, עשרות עובדי מערכת הכשרות מפגינים כעת ברחוב אבן גבירול בתל אביב נגד השר כהנא ורפורמת הכשרות שהוא מוביל. "זאת רפורמת הרס הכשרות. אלפי אנשים יפוטרו בעקבות הרפורמה שתעבור".

השר לשירותי דת מתן כהנא הגיב עם היוודע דבר אישור תכנית הכשרות בוועדה לשירותי דת: "הוועדה לשירותי דת סיימה את עבודתה על תוכנית הכשרות. התכנית תגיע להצבעה במליאה בימים הקרובים".

"אני שמח ומודה לחברי הוועדה ולעומדת בראשה, ח"כ יוליה מלינובסקי, על הדיונים המעמיקים בתכנית הכשרות. תודה מיוחדת לחברי הכנסת מהאופוזיציה שלמרות התנגדותם הנחרצת לחוק, רבים מהם פעלו בענייניות ראויה לכל שבח והכניסו שינויים מועילים ותיקונים חשובים".

השר מתן כהנא הוסיף ואמר כי "אני מתחייב בפניכם לעשות הכל כדי שתכנית הכשרות תשפר את שירותי הכשרות, ותחזק את מעמדה של הרבנות הראשית".

חבר הכנסת אורי מקלב הגיב בחריפות על אישור הרפורמה ואמר כי "זהו יום שחור. אתם אולי מסיימים פה, אבל כעת אני רק מתחיל את המלחמה, לצרכני הכשרות לא יהיה אימון וביטחון בכשרות".

"אנשים רעבו ללחם בגלל הכשרות, כשרות אין פה. לא ראיתם לעיניכם לא את זכויות האזרח ולא את זכויות הדת בארץ ישראל, החוק אולי עבר אבל אנחנו רק מתחילים כעת את המלחמה, נגיע לכל ילד במדינה ליידע אותו כי הכשרות שלכם הינה פייק מוחלט".

ח"כ יעקב אשר הגיב ואמר "100 שעות דיוני הוועדה בהם השתתפנו הוכיחו מעל לכל ספק שמדובר ברפורמה שאין לה דבר וחצי עם הוזלת מחירים, להיפך. ימינה וישראל ביתנו מבצעים חיסול ממוקד למוסד הרבנות הממלכתי שהקים הרב קוק זצ"ל עוד בימי המנדט הבריטי. זהו חילול ד', מה שהבינו הגויים לא מבינים היום לצערנו בממשלת ישראל".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הגיב גם על אישור הרפורמה להרס הכשרות: "מהיום אזרחי ישראל צריכים לבדוק היטב כל תעודה, שלא יכנסו בטעות למקום שבו ההכשר מפוברק על ידי ועדת מלינובסקי וכהנא. הרבנות הראשית תקבע את הסטנדרט? תהיה גוף מפקח? שקר וכזב!! אתמול הצענו למשוך את כל ההסתייגויות בתנאי שהרבנות תוכל לפקח על תקני הכשרות והם שללו זאת. יום שחור ליהדות".

סיעת ש"ס בתגובה לאישור "רפורמת הכשרות": "זהו יום עצוב לעם ישראל, שבו אבן גדולה בחומת המדינה היהודית נופלת. המרחב הציבורי בישראל עומד להפוך ל"לא כשר, השר מתן כהנא הוא המוציא לפועל של ליברמן ומלינובסקי בדרך להחרבת הסטטוס קוו ופגיעה קשה במוסד הרבנות הראשית".

יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי באמירה אנטישמית: "היו דיוני עומק שנעשו גם בעזרת חברי האופוזיציה. עשינו סדר במועצות הדתיות. החזרנו את הכבוד לנשים – כי גם דיני עבודה יחולו על כל התאגידים. שברנו את מונפול הרבנות. מה שכואב להם זה השליטה והכח לקבוע לכולנו. ייתכן שלא חשבנו מספיק ויבואו עוד תיקונים. אין חוק שלא עובר תיקונים. עשינו מהפכה. העברנו בוועדה את הרפורמה, שתייעל את מערך הכשרות בישראל תוזיל עלויות, תוריד את יוקר המחייה ותטיב עם בעלי העסקים ששילמו עד עכשיו ביוקר עבור תעודת הכשרות".

ההפגנות בתל אביב | צילום: מטה המאבק ברפורמת הכשרות
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים