שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "רצון העם הוא הקמת ממשלה לאומית ימנית"
בנט מדבר לראשונה
יו״ר ימינה בפתח ישיבת הסיעה: "עמדתי מול האופציה הריאלית המיידית להיות ראש ממשלה, סירבתי. נגיע עם רצון טוב לכל מו"מ קואליציוני על מנת להקים ממשלת ימין יציבה"
נפתלי בנט | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר היום (שלישי) כי יעשה הכל כדי למנוע סבב בחירות נוסף, והדגיש כי יש לפעול להקמת ממשלה לאומית ימינית יציבה. בהצהרה שמסר לאחר החלטתו של הנשיא ראובן ריבלין להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו הוא בירך את ראש הממשלה ואיחל לו הצלחה.

"בעוד שעה קלה, בעזרת ה', 120 חברי כנסת יצהירו נאמנות למדינת ישראל.  אני רוצה קודם כל לפתוח בברכה קלה לכל חברי הכנסת, לכל השרים, לכולם: "אבינו שבשמיים, צור ישראל וגואלו, ברך את מדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו." ובתוך הברכה יש גם כמה מילים, לשליחי הציבור: "שלח אורך ואמיתך, לראשיה שריה ויועציה, ותקנם בעצה טובה מלפניך." וזה בדיוק רבותיי, מה שכולנו כאן בבית הזה צריכים בימים המורכבים, המאוד רגישים הללו: אנחנו זקוקים לעצה טובה, לאור ולאמירת אמת", פתח בנט. 

:במהלך הקמפיין סרבתי לשקר ונצמדתי לאמיתות שלנו למרות שידעתי בזמן אמת שאנחנו נשלם ומשלמים מחיר אלקטורלי, ואני מסרב לשקר עכשיו.  בכל הפעולות שלנו יש לנו מצפן אחד חד וברור: מה שטוב לישראל.  ובעת הזאת מה שנכון לישראל זה שני דברים".

"הראשון – הקמת ממשלה יציבה כדי להציל את ישראל מבחירות חמישיות ומהידרדרות לספירלה אינסופית של כאוס ושנאה.  הדבר השני – הממשלה שתקום צריכה לשקף פחות או יותר את התפלגות הדעות בעם, את הקונצנזוס הלאומי, כלומר נוטה ימינה בדרכה, לכיוון של המחנה הלאומי. לא אמרתי בקיצוניות, אבל עם ישראל במהותו- הוא לאומי, זה רצון העם, הקמת ממשלה לאומית ימנית יציבה".

"ואני בחרתי ליטול עליי את האחריות לפעול בכל כוחי למען הקמת ממשלה כזו. יש כאלה שקוראים לעצמם ימין, שאין להם שום בעיה לגרור את מדינת ישראל לעוד מערכת בחירות נוראה, והכל בשם אידיאלים נשגבים, כמו אותם אנשים לפני 2000 שנה שבשם הצדק והאידיאלים הלכו ושרפו את מאגרי המזון של עצמם, אחד של השני, בשלהי בית שני. לא אידיאלים יש שמה- אלא אמביציות". 

"ויש אחרים בצד השני שסבורים שבשם הרצון הטוב שלנו לגלות אחריות, להביא ליציבות, להקים ממשלה, הם חושבים שאני אוותר על עמדותיי הלאומיות כדי להקים ממשלה שמהותה שמאל, בראשה כביכול אעמוד. 
אלו ואלו טועים.  אני לא מכיר הרבה פוליטיקאים שעמדו מול האופציה הריאלית המיידית להיות ראש ממשלה ולא זינקו עליה. לי לא הייתה דילמה, אני לעולם לא אוותר על ערכיי, על ערכים של ציונות ואחדות למען שום תפקיד בעולם".

"לפני שעה קלה נשיא המדינה הטיל על ראש הממשלה נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה. ראשית אני רוצה לאחל לראש הממשלה נתניהו הצלחה במשימה הזאת, אנחנו נגיע עם רצון טוב לכל משא ומתן קואליציוני על מנת להקים ממשלת ימין יציבה. אני מתחייב שבכל ממשלה שתקום, בלי קשר למי מרכיב אותה, אנחנו נוודא שהיא תדאג ותייצג את כל אזרחי מדינת ישראל. ובאותה נשימה אנחנו נעשה הכל ונהפוך כל אבן על מנת למנוע בחירות חמישיות, ולא נוותר על ערכינו ועל דרכנו. אם זוכרים את שתי הנקודות במצפן יש הרבה דרכים להגיע לזה, להקמת ממשלה יציבה וממשלה שמהותה משקפת את הקונצנזוס הלאומי ללא קשר למרכיבים הפרסונליים".

"מילה אחרונה: יש פוליטיקאים שכבר התחילו את הקמפיין שלהם לבחירות החמישיות. זה הכי קל בעולם.
הדבר הכי קל בעולם זה לא להיות מנהיג אלא להסתכל כל היום על מה הוואצאפ האחרון אומר לך.
בעיניי זאת התנהגות ילדותית, לא הוגנת, ומופקרת. יש פה מדינה".

"איראן כמו שאתם רואים דוהרת לכיוון כניסה להסכם של ה-JCPOA, יש פה כלכלה, יש מאות אלפי מובטלים שעדיין מתקיימים על שארית האדים של החל"ת שתכף נגמרת.  אני מבקש כאן מימין ומשמאל, מכולם, יש לנו מדינה, תפסיקו בקמפיין בחירות הזה, תניחו את זה בצד. בואו ניתן מאמץ כולם מכל הצדדים, לא לטפס על עצים, לא להקצין. לחשוב איך בצורה אחראית אנחנו פותרים את הפלונטר הזה. יש פה בני אדם. ואני משוכנע ואני מתחייב גם לעשות הכל כדי להביא את מדינת ישראל ואת אזרחי ישראל לחוף מבטחים", דבר בנט.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן אמר בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו: "כשיצאנו למערכת הבחירות האחרונה הגדרתי שלושה יעדים: להחליף את השלטון והעומד בראשו. הקמת קואליציה בלי ש"ס ויהדות התורה. להיות שר אוצר ולהביא לשיקום כלכלת ישראל. מבחינתי שום דבר לא השתנה".

"דיוני הסרק שמוביל בנימין נתניהו על הקמת ממשלת ימין הם מכבסת מילים לממשלת חסינות והגנה על האינטרסים האישיים שלו. כדי להקים ממשלת ימין יציבה סך הכול דרושה החלטה אחת אמיתית לטובת מדינת ישראל והיא החלטת ראש הממשלה לפנות את מקומו לטובת ח"כ אחר מהליכוד. באותו רגע הכול יסתדר מהר מאוד".

"במקום זה נתניהו מציע שוחד לכל ח"כ אפשרי ובונה את עתידו על עריקים. זה פשוט מדהים. שליחים בכירים מטעמו של רה"מ פונים לחברי כנסת מכל המפלגות, כולל מישראל ביתנו ומציעים להם תפקידי שרים, שריון בליכוד לשתי קדנציות, תקציבים וייצוג במרכז הליכוד. זה שוחד פר אקסלנס".

"לא יתכן שבמהלך השנתיים האחרונות התקיימו ארבעה סבבי בחירות ועכשיו מעלים על הדעת בכלל אופציה לסבב בחירות נוסף. ברור שאנחנו נמצאים בעיצומו של משבר משטרי עמוק ויש צורך לבחון את שיטת הממשל מחדש. לכן מיניתי את פרופ' יוסי שיין לעמוד בראש צוות שיביא המלצות לשינוי שיטת הממשל".

"במקום להיכנס לסאגה בלתי פוסקת של סחטנות פוליטית ומשאים ומתנים גועליציונים, לאזרחי ישראל יש את הזכות לדעת עם סיום מערכת הבחירות מי עומד בראשות המדינה. כמו כן, היום נגיש שורה של הצעות חוק ואני אציין רק כמה מהן: חובת הצבעה ביום בחירות על כל אזרח ומי שלא יגיע לקלפי לא יקבל תשלום על יום השבתון. פרקטיקה שמקובלת במדינות רבות כמו למשל אוסטרליה, בלגיה ולוקסמבורג. הכנסת מינימום למקבלי הבטחת הכנסה עד 70% משכר המינימום. חוק נישואין וגירושין אזרחיים. אני קורא מכאן לכל נציגי גוש השינוי לוותר על האגו, להתנהל בצניעות ולהציג במהרה אלטרנטיבה שלטונית ראויה", דברי ליברמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים