שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » רקטה התפוצצה בבית כנסת באשקלון
מטח לדרום
מטוסי חיל האוויר תקפו את מבנה המודיעין של ארגון הטרור בצפון הרצועה • מטחי רקטות נוספים נורו לעבר עוטף עזה, נתיבות, אשקלון ואשדוד
מטח רקטות למרכז הארץ | צילום: דדי פולד

עשרות אזעקות נשמעו בצהריים ברחבי דרום הארץ – מאשדוד ובאר טוביה ועד באר שבע ויישובי הפזורה הבדואית. לא דווח על נפגעים, אך כמה רקטות לא יורטו ופגעו באזורים מיושבים, בהם בית פרטי, בית כנסת ורכב חונה באשקלון, ליד סופרמרקט בבאר שבע ובין בתים פרטיים באשדוד ובמושב סמוך. אחרי הפוגה של כשעתיים, לקראת כניסת החג נורה מטח נוסף לכיוון אשדוד ואשקלון.

במהלך היום (ראשון 16.5) מחצות ועד לשעה 15:45 העניקו החובשים והפראמדיקים של מד"א טיפול רפואי ל 19 נפגעים במצב קל לאחר שנפצעו בדרך למרחב מוגן בלבד. בנוסף טופלו גם 9 נפגעי חרדה.

מתחילת מבצע 'שומר החומות' טופלו 294 נפגעים ע"י החובשים והפראמדיקים של מד"א ברחבי הארץ, מתוכם 8 שנהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ו-2 שנפצעו אנושות בדרך למרחב מוגן ונפטרו מפציעהן. 101 פצועים מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם 6 קשה, 11 בינוני ו-84 קל טופלו במהלך ברחבי הארץ. 183 פצועים נחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם 1 במצב קשה, 5 בינוני ו-177 קל.

בנוסף 206 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול. בהפרות הסדר שהתקיימו ברחבי הארץ טיפלו כוחות מד"א ב-191 נפגעים, בהם 11 קשה, 29 בינוני ו-151 במצב קל.

בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לכארבע שעות לדון בהמשך מבצע שומר החומות, הנכנס ליומו השביעי. בתום הדיון, בכיר ישראלי מסר כי שרי הקבינט סיכמו להמשיך במבצע בהתאם לתכניות הצבא. עוד נאמר כי "במידה ויהיו הצעות לפעולות צבאיות חדשות או שראש הממשלה ושר הביטחון יחליטו ללכת לכיוון הפסקת אש – יעדכנו את הקבינט ויתקיים דיון".

כוחות צה״ל תקפו בצהריים מחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס במרכז רצועת עזה, כחלק מהמאמץ לסיכול יכולות האש של ארגון הטרור, תוך סגירת מעגלי מודיעין ואש של אוגדת עזה. מטוסי קרב של צה"ל תקפו משרד לביטחון פנים של ארגון הטרור חמאס, המשמש כתשתית צבאית, בצפון רצועת עזה.

כלי טיס של צה"ל תקפו עמדת שיגור תת קרקעית של ארגון הטרור גא"פ, בדרום רצועת עזה. בנוסף, צה"ל תקף מוצב של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. מטוסי קרב של צה"ל תקפו דירה מבצעית של פעיל מודיעין צבאי בארגון הטרור חמאס ובה עמדת טילי נ״ט בצפון רצועת עזה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים