שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "רק מורים שחוסנו לקורונה יוכלו ללמד"
המומחים ממליצים
לפי ההמלצה של קבינט המומחים, יש לפתוח את המשק באופן הדרגתי בשלוש פעימות, כאשר בפעימה הראשונה בשבוע הבא תפתח רק חלק ממערכת החינוך ויותר איסוף עצמי ממסעדות
תגיות:
חיסון לשפעת | צילום: BEAUTY STUDIO, שאטרסטוק

בקבינט המומחים המייעץ למשרד הבריאות העלו היום (רביעי) הצעה לפיה עובדי חינוך מחוסנים או מחלימים יחזרו ללמד פרונטלית בבתי הספר, בעוד עובד חינוך שבחרו שלא להתחסן ימשיכו ללמד בזום. בקבינט המומחים העלו את ההצעה לקראת ישיבת הממשלה הצפויה להתכנס היום, כדי לדון בהמשך הסגר לכמה ימים נוספים או בסיומו.

לפי קבינט המומחים, יש ליצור תיאום ציפיות מול הציבור: אם ה-R יעלה מעל הרף שייקבע (לדוגמא – סביב 1.05), תיפסק פתיחת המשק ויישקלו צעדים נוספים. בקבינט מזהירים כי ללא מניעת הפרות המוניות בכל המגזרים – תיכשל האסטרטגיה בוודאות.

לפי משרד החינוך, עד היום התחסנו 53% מהמורים במנה הראשונה, ו-27% מהמורים קיבלו גם את המנה השנייה של החיסון. בקרב תלמידי התיכונים (18-16) עומד שיעור המתחסנים על 36% בלבד.

פרופ' רן בליצר ראש מערך החדשנות בכללית וראש צוות קבינט המומחים פרסם את המסמך המלא מהדיון ומסר: "סיכום דיון קבינט המומחים מהלילה, מופץ לציבור בשקיפות ומיידית כמו כל דיונינו. בצומת הדרכים בו אנו נמצאים עומדות בפנינו רק חלופות גרועות ו/או עתירות סיכון. אין ׳תשובות נכונות׳ אך ניסינו לאזן ככל האפשר את הסיכונים והסיכויים ולייצר מתווה שנושא בחובו תקווה להמשך אך לא תקוות שווא".

בישיבת קבינט המומחים השתתפו היו"ר פרופ' רן בליצר, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' שרון אלרעי פרייס, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, פרופ' גליה רהב ובכירים נוספים במשרד הבריאות ובמטה הפרויקטור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים