שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » רשות המיסים תחייב כל רכב ב"תעודת זהות"
תקנה חדשה
תקנה חדשה של רשות המסים תגרום לעליית מחירים לאחר שעל פי התקנה כל רכב יחויב ב"תעודת זהות" – מה שימנע את היבוא המוזל של רכבים עם שינויים קלים מהדגם המקורי
יבוא רכבים, אילוסטרציה | צילום: Janon Stock, שאטרסטוק

על פי הודעת רשות המסים, במקביל להעלאת המס על הרכבים ההיברידיים ל-50% בתחילת 2021, החל מראשית פברואר הקרוב, תחול חובת צירוף מסמך "תעודת זהות" ( coc) לכל רכב מיובא ולא להצהרת היבוא כמקובל.

לפי ההוראה, לכל דגם שנקבע על ידי משרד התחבורה יהיה חובה לצרף מסמך COC, מה שיגרום לכך שהיבואנים המקבילים בענף הרכב צפויים להזדרז לייבא רכבים מדגמים מסוימים שהיבוא שלהם עלול להוות בעיה החל מ-01.02.21.

משמעות ההנחיה – הנוגעת להגברת האכיפה בתחום המיסוי הירוק – שמעתה ואילך יחויבו יבואני הרכב להציג מסמך COC מפורט המכיל פרטים טכניים רבים על הרכב, ולא מפרט אחיד לכל דגם כפי שהיה נהוג עד כה.

כזכור, כבר בחודש יוני 2019 הפיצה רשות המסים מסמך בנידון, אך עד עתה הנושא נדחה שוב ושוב. בסוף השבוע שעבר ירדה ההנחיה אל היבואנים.

המפסידים הקטנים הם יבואני הרכב הגדולים, שמעתה יצטרכו לשלם מאות אלפי שקלים נוספים עבור אותם מסמכים. המפסידים הגדולים, הם יבואני הרכב המקבילים, שרבים נעזרים בשירותיהם במגזר החרדי ועד היום ייבאו לישראל רכבים שונים במעט מן הדגם המקורי, אך בגלל הדרישה של מסמך אחד כללי לכל דגם, הצליחו להכניס ארצה את הרכבים גם אם הם לא תאמו במדויק את נתוני זיהום האוויר – מה שלא יתאפשר כעת, עם כניסת ההנחיה החדשה לתוקף.

יצוין, כי אין מדובר בעבירה על החוק, אלא בסוג של 'שטח אפור' שהחוק לא הסדיר עד כה.

ב'כלכליסט' סוקר הנושא על ידי תומר הדר, שאמר כי מי שיבחן לעומק את הדגמים אשר מגיעים לישראל ביבוא מקביל יגלה, כי בחלק גדול מן המקרים מדובר בדגמים אשר מגיעים ארצה עם אבזור שונה מעט מאלה שמגיעים עם יבואני הרכב הוותיקים. למשל… רכב כביש-שטח יונדאי קונה, מיובא ארצה ביבוא מקביל עם אבזור עשיר יותר מן הרכב שמציע היבואן הוותיק. אביזר אחד לדוגמה הוא גגון מיוחד שאינו מוצע על ידי היבואן הוותיק. הסיבה: תקנות המס הירוק של ישראל. דהיינו, הגגון המיוחד מעלה את התנגדות הרוח, כתוצאה מכך המנוע מתאמץ יותר והציון הירוק של הרכב נפגע. המשמעות: שינוי בהנחה על מס הקנייה.

החוק בישראל קובע מס של 83% על רכבים רגילים ומס של 45% על רכבים היברידיים. במקביל הרכב מקבל ציון ירוק שנע בין 2 או 2 וכוכבית ועד ל-15 שהוא הציון המזהם ביותר, שאינו מעניק הנחה כלל על המס.

הגגון המדובר מעלה את המאמץ של המנוע והרכב יורד מדרגה בציון הירוק ומקבל הנחה קטנה יותר. ברכבים ההיברידיים יתכן מצב מוזר אף יותר, שינוי קטן במפרט עלול להעביר את הרכב ממס של 45% למס של 83%. במצב זה גם אם הרכב יקבל את הציון הירוק הגבוה ביותר, עדיין מדובר במדרגת המס הגבוהה, מה שמקפיץ משמעותית את המחיר הסופי של הרכב ללקוח. גם צורה מסוימת של מראה עלולה להשפיע על מערבולות רוח אשר מעלות את צריכת הדלק. אפילו 'טאסות' שונות מסוגלות להוסיף לרמת הזיהום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים