שיתוף
תגובות
כלכלה » רשות התחרות: יקבי כרמל לא תוכל לרכוש את יקבי ארזה
הגנת הצרכן
המיזוג מעלה חשש לפגיעה בתחרות ביינות לקידוש ותירוש | לאחר המיזוג נתח השוק היה עובר את ה-60%
קידוש | צילום: Seth Aronstam, שאטרסטוק

מיכל כהן, הממונה על התחרות, הודיעה היום (רביעי) לאגודת הכורמים הקואופרטיבית של יקבי ראשל"צ וזכרון יעקב בע"מ (יקבי כרמל) וליקבי ארזה ת.ר.ז. בע"מ כי היא מתנגדת למיזוג ביניהן.

יקבי כרמל היא חברה פרטית המתעסקת בייצור, שיווק והפצה של מוצרי יין ואלכוהול, בעיקר תחת המותג 'כרמל מזרחי'. בנוסף, עוסקת כרמל בייצור מותג פרטי בתחום התירוש עבור רשתות שיווק. יקבי ארזה היא חברה פרטית המתעסקת בייצור, שיווק והפצה של מוצרי יין, תחת המותגים 'ארזה', 'היוצר' ועוד. בנוסף, עוסקת ארזה בייצור מותג פרטי בתחום התירוש עבור רשתות שיווק. 

במסגרת עסקת המיזוג בקשה כרמל להפיץ תחילה את מוצרי יקבי ארזה ולאחר מכן לרכוש את פעילותה. בדיקת רשות התחרות העלתה, בין היתר, כי בתחום התירוש נתח השוק הכספי של הפירמה הממוזגת עולה על 50%, כך שלאחר ביצוע המיזוג הפירמה הממוזגת תהיה החברה הגדולה והמשמעותית ביותר בתחום, וכי קיימות אינדיקציות המעידות על כך שיקבי כרמל היא בעלת כוח שוק משמעותי בתחום זה. בתחום יין-הקידוש נמצא כי נתח השוק הכספי של יקבי כרמל עולה על 50% וכי נתח השוק הכספי של הפירמה הממוזגת עולה על 60%.

עוד נמצא בבדיקת המיזוג כי קיימים חסמי כניסה משמעותיים בתחומי התירוש ויין הקידוש. נוכח החשש שעלה בתחומי יין הקידוש והתירוש כי המיזוג בין יקבי כרמל ליקבי ארזה עשוי להוביל לפגיעה בתחרות ובצרכן, החליטה הממונה על התחרות להתנגד למיזוג.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים