שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » רשמית: פרופ' אש יחליף את פרופ' גמזו בתפקידו
פרויקטור חדש
כפי שפורסם ב'בחזית', פרופ' נחמן אש הוא זה שיחליף את פרופ' גמזו בתפקיד פרויקטור הקורונה • גורם במשרד הבריאות: "איש מקצוע מצוין, מקווה שיעמוד מול התקשורת"
פרופ' נחמן אש ורוני גמזו | צילום: ויקיפדיה,מירי גטניו

בהמשך לפרסום אתמול ב'בחזית' על כך שהפרויקטור גמזו הביא מועמד מ'מבית' והמליץ על פרופ' נחמן אש להחליפו בתפקיד, בהודעה רשמית של משרד הבריאות ומלשכת ראש הממשלה נמסר כי המינוי אכן התקבל, ופרופ' אש צפוי להחליף את פרופ' גמזו ויכנס לתפקידו ב-13 לנובמבר.

בהודעה שהתפרסמה נכתב, כי אש יתחיל החל ממחר חפיפה עם פרופ' רוני גמזו.

גורמים במשרד הבריאות אמרו ל'ווינט' כי אש "הוא איש מאוד ראוי, ומתאים לתפקיד, הוא מילא שורה של תפקידים והוא אחד האנשים היותר חרוצים, הוא איש מאוד אינטליגנטי ומתון, איש מקצוע מצוין, השאלה היא אם הוא יוכל לעמוד בכל הלחצים והרוע ובכל הפוליטיזציה. זו השאלה הגדולה, כי רוני שוחה בזה. גמזו הוא בעצם פוליטיקאי, נחמן הוא לא כזה. הוא איש מקצוע יוצא מן הכלל והוא יעבוד מאוד טוב עם המנכ"ל חזי לוי".

עוד הוסיפו הגורמים: "מקצועית אין ספק שהוא יהיה מעולה, יש לו את כל היתרונות שבעולם, אבל העניין הנוסף הוא איך הוא יעבוד עם התקשורת, הוא לא טיפוס מוחצן אלא יותר מופנם. את חזי הרגו בתקשורת מאוד מהר, כי הוא טוב מדי. קשה למצוא טיפוסים כמו זאב רוטשטיין, גבי ברבש, רוני גמזו או פרופ' איציק קרייס. במקרה הזה צריכים לעמוד גם על הרגליים האחוריות, לדפוק על השולחן ולא לוותר. אם רוצים לבחור אדם מצוין זה האיש. אם רוצים מישהו שיידע להתמודד עם הלכלוכים – זו בעיה".

פרופ' אש נולד ב-1961 בפתח תקווה וסיים בשנת 1986 את לימודי הרפואה באוניברסיטת תל אביב במסגרת תוכנית העתודה. שימש בתפקיד רופא בסיירת מטכ"ל, התמחה ברפואה פנימית בבית החולים שיבא בתל השומר. כמו כן, בהמשך שירת כקצין הרפואה הראשי של אוגדת אזור יהודה ושומרון. לאחר מכן מילא שורת תפקידי רפואה נוספים בצבא וגם סיים תואר שני בתכנית מיוחדת של מכון MIT ואוניברסיטת הארוורד.

ב-2005 מונה לסגן קצין רפואה ראשי תחת פרופ' חזי לוי – אז קצין רפואה ראשי וכיום מנכ"ל משרד הבריאות. ב-2007 הועלה לדרגת תת-אלוף ומונה לקצין רפואה ראשי, תפקיד שבו שימש עד 2011. ב-2014 הוא מונה למנהל חטיבת הבריאות בקופת החולים מכבי, ופרש מהתפקיד באוגוסט האחרון. כיום הוא חבר סגל בכיר במחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת אריאל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים