שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » רשת הביטחון שלכם בדרכים
ביטוח הרכב
ביטוח הרכב מספק הגנה מפני סיטואציות בלתי צפויות שניתן להיקלע להן במהלך הנהיגה, בין אם זה בכביש המהיר או ברחובות הקטנים בעיר
פוליסת ביטוח | צילום: FREEPIK

הסכנה אורבת לנו בכבישים בכל פינה ויכולה לגרום לנהג לנזק פיזי וכלכלי רב, לעיתים בלתי הפיך. השיקולים להפעלת הביטוח הם אינדיבידואליים, משתנים מאדם לאדם, אך ישנם מצבים כמו גניבת הרכב, נזקי רכוש, או תאונה ועוד רבים נוספים – בהם ביטוח הרכב עוזר להתאושש מהטרגדיה ולקום על הרגליים.

הפוליסות הקלאסיות

רכישת ביטוח רכב הפכה בשנים האחרונות לאופציה נגישה מאי פעם – כעת ניתן למצוא ביטוח רכב בקליק, מכל מקום ובכל רגע ביום באמצעות הסמארטפון או המחשב האישי, באתרים כמו בסטי למשל – אתר השוואות הביטוח הגדול במדינה, בו תוכלו לראות את 3 האופציות הביטוחיות המוצעות לכם בשוק: ביטוח חובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף ולבחון אותן לעומק. כל שעליכם לעשות הוא להזין את הפרטים האישיים שלכם ושל רכבכם, ולהתחיל לערוך השוואת ביטוח מקיף, חובה או צד ג' תוך דקות.

משמעותו של ביטוח הרכב לסוגיו אינה משתנה מחברת ביטוח אחת לאחרת, היא אוניברסלית, וכך גם התנאים לרכישתו. אך יחד עם זאת, חשוב לזכור כי לכל חברת ביטוח יש מדיניות משלה, ולפיכך, עשויים להיות הבדלים בנוסחים, ולעיתים בסעיפים, התנאים השונים להפעלת הביטוח, וכן גובה הפיצויים המקסימלי שמוענק לכם מטעם חברת הביטוח באם וכאשר תיקלעו לצרה. 

לכן חשוב להכיר את תמונת הביטוח הכללית בישראל. לקרוא בין השורות, לשאול את השאלות הרלוונטיות, ולהבין מהי הפוליסה המתאימה ביותר לצרכים וסך השימושים שלכם ברכב, לצורך התאמה מיטבית. לפיכך, משתנים כדוגמת הרגלי הנהיגה, הוותק על הכביש, התדירות בה לוקחים את הרכב בשגרה, ומאפייני הרכב שלכם – תכליתו ושנת הייצור, ינחו אתכם בבחירתכם ביעילות.  

מושגי יסוד מעולם הביטוח

ישנם כמה מונחים שחוזרים בכל פעם שהנושא של ביטוח הרכב עולה – בשיחה, בפרסומת בטלוויזיה או ברדיו, באתרי חברות הביטוח והסוכנויות וכמובן – בחוזי הביטוח עצמם. כך שגם אם אתם רוכשים ביטוח רכב לראשונה בחייכם, מחדשים חוזה ביטוחי קיים, או מחפשים אלטרנטיבה אחרת, סביר להניח שתיתקלו בהם. חשוב להכיר אותם על מנת לבצע החלטות מושכלות, שיטיבו עמכם בטווח הרחוק. 

פרמיה – דמי הביטוח, הסכום אותו משלמים לחברת הביטוח במעמד רכישת הפוליסה. פרמטר זה יכול להשתנות בהתאם לסוג הביטוח שמעוניינים לרכוש, ולמאפיינים של הרכב ובעליו. הפרמיה יכולה להיות קבועה לאורך כל תקופת הביטוח או לחילופין, להשתנות במהלכה – בהתאם לכתוב בהסכם הביטוח.

מקרה ביטוח – אירוע שמוגדר בחוזה הביטוחי ככזה שבגינו יוענק פיצוי כספי למבוטח, כאשר אלו עשויים להשתנות מחברת ביטוח אחת לאחרת וכן מפוליסה לפוליסה. זה יכול להיות תאונת דרכים, גניבה, הצפה, השחתה בזדון ועוד.

השתתפות עצמית – הסכום הכספי שהמבוטח משלם מכיסו במקרים שונים, בהתאם למה שנקבע בפוליסה. גובה ההשתתפות העצמית מושפע בצורה ניכרת מהפוליסה שבידיכם והמסלול הביטוחי אליו אתם משתייכים. כמו כן, ישנם מקרים בהם ניתן לבטל את ההשתתפות העצמית. 

עבר ביטוחי – ההיסטוריה של הנהג עם עולם הביטוח, האם היה לו ביטוח רכב קודם שרשום על שמו, האם הוא היה מעורב בתביעות ביטוח בפרק זמן נתון – מה מספרן, הבדלי הזמן ביניהן, ומה גובה הסכומים שתבע. כאשר עבר בטיחותי שאיננו נקי צפוי לייקר את הפרמיה במעמד הרכישה, בשל הסיכון שהנהג יפעיל את הביטוח בתדירות גבוהה מהמצופה.  

מוסך הסדר – לכל חברת ביטוח יש כמה מוסכים שיש להם הסכם איתם, אלו הם מוסכי ההסדר. הם פזורים בכל רחבי הארץ ובעת תקלה ברכב, חברת הביטוח מפנה את המבוטח אל אחד מהם בהתאם למיקומו ברגע נתון, שם הוא מקבל שירות מקצועי ואמין. בנוסף, כאשר מבוטח מתקן את רכבו במוסך הסדר של חברת הביטוח, הוא מוזיל את עלויות הטיפולים.

תוספות והרחבות אפשריות לביטוח הרכב

כל פוליסה מגיעה בצורתה הבסיסית – פירוט סך המקרים בהם ניתן להפעיל את הביטוח, הסכומים שניתן לקבל כפיצוי, ועוד. יחד עם זאת ישנם סעיפים, הרחבות שניתן להוסיף לפוליסה בעת הצורך, בהתאם למדיניות חברת הביטוח שלכם. תוספות אלו מספקות פתרונות יעילים ופשוטים למגוון רחב של סיטואציות על הכביש ומחוצה לו. 

כך למשל אם הרכב שווק חיים באמצע שום מקום או נקלע לתאונה קשה שמוציאה אותו מכלל שימוש, במקום להסתמך על הכוח הפיזי ולגרור אותו אל תחנת הדלק הקרובה או המוסך, אתם יכולים לרכוש תוסף שירותי דרך וגרירה לביטוח המקיף או ביטוח צד ג' שברשותכם. 

זהו שירות "עזרה ראשונה" לרכב שלכם, שזמין לכם 24/7 ובמסגרתו עליכם לבחור חברת שירותי דרך וגרירה שעובדת עם חברת הביטוח, והיא תשלח נציג שיסייע לכם במקרים בהם צריך להתניע את הרכב מחדש, להסיע לתחנת הדלק הקרובה, להחליף צמיג או לבצע תיקונים פשוטים.

ביטוח הרכב רשום על שמכם בלבד, אך יש מקרים חד פעמיים בהם צריך לתת את מפתחות המכונית לאדם אחר במעגל הקרוב אליכם, כמו הבן שנוסע לאוניברסיטה, או הדוד מאמריקה שקופץ לבקר ורוצה לחקור את הארץ או העיר. באופן הזה, ניתן לצרף באופן זמני אדם נוסף לביטוח הרכב לפרק זמן של 24 שעות. בבסטי תוכלו לחפש מבחר פוליסות ביטוח רכב ליום אחד במחירים משתלמים. 

ואם במקרה אחד האנשים שזקוקים לרכב ברגע נתון הוא נהג צעיר, קרי – נהג בטווח הגילאים 17-24, למשל חייל שצריך לנסוע לבסיס או לבילוי עם חברים, אתם יכולים למצוא אופציות ביטוח לנהג צעיר רלוונטיות בבסטי, כמו למשל ביטוח לפי קילומטר – שעלותו נקבעת לפי השימוש ברכב, או לחילופין ביטוח רכב זמני שימש אותו לפרק זמן של עד 4 ימים.  

בנוסף, יש מקרים בהם הרכב נקלע לתאונה חמורה שמוציאה אותו מכלל שימוש, באופן המוגדר כאובדן להלכה או טוטאל לוס, אך במידה ורוכשים כיסוי חדש תמורת ישן כתוספת לביטוח המקיף, אתם יכולים לקבל דמי פיצוי נכבדים המוקדשים למטרת רכישת רכב חדש במקום האחד שאבד – מאותו דגם ויצרן או שערכו זהה לרכב הקודם. בבסטי תוכלו למצוא מבחר הצעות שיסייעו לכם לחסוך עלויות גבוהות ועוגמת נפש. 

לא מוותרים עליו

כשם שנהגים נבדלים זה מזה בסוג הרכב שברשותם, תדירות הנהיגה ומטרותיה, כך הביטוח האידיאלי משתנה מאחד לאחר. אך בכל מצב-  ביטוח הרכב הוא האמצעי החשוב ביותר שבו תאבזרו המכונית האישית, איתו תוכלו להיחלץ ביעילות ממגוון רחב של סיטואציות בדרכים, לשמור על איכותה ויופייה ולהפיק ממנה את המיטב לאורך זמן. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים