שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » ר' ברוך קבנובסקי נפטר בפתאומיות
אבל בחב"ד
ר' ברוך קבנובסקי, בן 50 בסה"כ מהעיר פערם, נפטר לאחר סיבוכי קורונה והוא בן 50 בלבד. היה מהנדס ואחרי שהתקרב מסר שיעורי תורה ועבד כמשגיח כשרות
תגיות: ,
ר' ברוך קבנובסקי | צילום: באדיבות המשפחה

אבל בקרב חסידי חב"ד: ר' ברוך קבנובסקי, בן 50, נפטר בסוף השבוע מסיבוכי קורונה. הוא הותיר אחריו אלמנה ו-6 יתומים, בגילאי 12-23. קבנובסקי, שהיה מהנדס בהכשרתו, התקרב ליהדות לפני כ-20 שנה על ידי רב העיר פערם שבה הוא מתגורר, הרב שניאור זלמן דייטש שיחי', שהמנוח היה יד ימינו.

לדברי הרב דייטש, "ר' ברוך היה 'טופח על מנת להטפיח'. אחרי שחזר בתשובה שלימה הוא שקד על התורה ועל העבודה והתחיל למסור בעצמו שיעורים ליהודים בעיר ובאזור. במקביל, הוא היה משגיח כשרות ונסע פעמיים בחודש למרחק של 10 שעות כדי לבדוק מפעלים ולהשגיח. מדובר באבידה של ממש".

הנפטר היה האחראי על החברא קדישא בפערם – מהגדולות בעריה של רוסיה, שבה כ-10 אלף יהודים. הוא היה עושה בהתנדבות את ה"טהרה", בכל שעה ובכל מזג אוויר, גם כשהקור הגיע למינוס 30 מעלות – ודבר לא הרתיע אותו מפני המצווה החשובה. אלא שכאשר הוא נמצא ללא רוח חיים בשבוע שעבר, הרב דייטש לא היה בעיר – ולא היה מי שיבצע את ה"טהרה" לקבנובסקי עצמו. בלית ברירה, הרב מאיר קירש, רבה של צ'יליאבנסק ה"קרובה" מרחק של 8 שעות נסיעה "בלבד", נסע במיוחד כדי לבצע את הטהרה במשגיח – ושב מיד לאחר מכן לעיר מגוריו.

שלוחי חב"ד ברוסיה נערכים כעת לצאת במגבית חירום, קודם החגים, כדי לאפשר לאלמנה להחזיר את החובות הכבדים שנצברו וכדי שתוכל לחתן את ילדיה בבא העת. יצוין כי אחרי החגים אמור בנו של ר' ברוך ע"ה לחגוג בר מצווה – וגם עול זה נפל כעת על כתפיה של האלמנה.

לתרומה: https://www.charidy.com/cmp/kab

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים