שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שאשא ביטון תעמוד בראשות ועדת הקורונה
הוחלט בוועדה
הוועדה המסדרת החליטה להקים ועדה מיוחדת לעניין נגיף הקורונה החדש ואישרה פטור מחובת הנחה ל-19 הצעות חוק
בניין הכנסת | צילום: Opachevsky Irina, שאטרסטוק

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אישרה היום (יום ב') מתן פטור מחובת הנחה ל-19 הצעות חוק פרטיות לפני הקריאה הטרומית.

לקראת סוף הדיון שנערך בשעות הערב בתום דיוני מליאת הכנסת, הוועדה החליטה להמליץ למליאת הכנסת לבחור בחמישה חברי הכנסת כסגנים זמניים נוספים ליו"ר הכנסת. עפ"י ההצעה שאושרה, מליאת הכנסת תבחר בחברי הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד), אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), אמילי חיה מואטי (העבודה), עיסאווי פריג' (מרצ), קרן ברק (הליכוד) כסגני יו"ר הכנסת.

כ"כ, הוועדה החליטה להקים ועדה מיוחדת לעניין נגיף הקורונה החדש. הוועדה ממליצה לחברי הוועדה לבחור בח"כ יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה) לכהן כיו"ר הוועדה. ההצעה תובא לאישור מליאת הכנסת. הוועדה תעסוק בהפקת לקחים מהמשבר שנגרם בשל התפשטות נגיף הקורונה החדש ובהערכות להתמודדות עם התפשטות חוזרת של הנגיף.

לוועדה המיוחדת יהיו סמכויות של כל אחת מהוועדות הקבועות בחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש, ובפקודת בריאות העם, כל עוד הוועדה הקבועה הנוגעת בדבר לא הוקמה.

לאורך כל היום, הדיון בוועדה היה סוער וקולני מאוד. יו"ר הוועדה הוציאה מהדיון את חה"כ שמחה רוטמן ואורית סטרוק מסיעת הציונות הדתית. וכן את יעקב אשר מיהדות התורה. חברי הכנסת מתן כהנא, אופיר כץ, מיקי זוהר, אורית סטרוק, יעקב אשר, הלינו על כך ששורה ארוכה של הצעות חוק, לא עולות היום לדיון בבקשה להקדמת הדיון בהם.

בשעות הצהריים המוקדמות, הוועדה אישרה פטור מחובת הנחה להצעת חוק הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי אסון הילולת הרשב"י בהר מירון, של ח"כ מיקי לוי. כאשר יו"ר הוועדה הכריזה על ההצבעה, חה"כ שמזוהים עם גוש הליכוד, יצאו מהדיון ולא השתתפו בהצבעה. ההצבעה הופסקה לאחר שמספר חברי כנסת דרשו לדבר על נושא ההצעה. לבקשת היועמ"ש של הוועדה, יו"ר הוועדה אפשרה לחברי הכנסת שנרשמו לדיון, לדבר בנושא ההצעה. בסופו של דיון, 19 ח"כים תמכו בהצעה מול התנגדותם של 13 ח"כים.

בהמשך הדיון, הוועדה אישרה פה אחד פטור מחובת הנחה להצעת חוק ליישוב תחת איום מיידי של ח"כ אלכס קושניר. 31 ח"כים תמכו בהצעה. ראש עיריית אשקלון תומר גלאם דיבר בהתרגשות בדיון וקרא לחברי הכנסת לתמוך בהצעת החוק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים