שיתוף
תגובות
חדשות » שבוע של קליטה בקהילה היהודית של מולדובה
שבוע של סיוע
בין למעלה מ-1000 פליטים מאוקראינה, גם סיפורים אנושיים מרגשים. אמש חיתן רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן שני זוגות צעירים מאוקראינה שעמדו להתחתן ונאלצו להימלט
| צילום: באדיבות המצלם

שבוע של מלחמה בין רוסיה לאוקראינה, הפך לשבוע של ערבות הדדית בין קהילות יהודיות במזרח אירופה והתגייסות של יהודים מכל רחבי העולם. בעוד הכוחות של צבא רוסיה מעמיקים את אחיזתם בתוך אוקראינה, זרמו מאות משפחות יהודיות מאוקראינה לעבר הגבול המולדבי ונקלטו על ידי הקהילה היהודיות המקומית.

עוד קודם לפרוץ הקרבות, נערכה הקהילה היהודית המקומית בראשות רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן כדי לסייע ליהודי אוקראינה והישראלים המתגוררים באזורי הקרבות. כבר ביום חמישי, החל זרם של נמלטים יהודים וישראלים מאוקראינה לגבול המולדובני. בזכות היערכות מוקדמת מראש, הצליחה הקהילה היהודית במולדובה להעמיד בתי מלון וארוחות חמות לצד סעודות שבת למאות  המשפחות הנמלטות.

במבצע אירוח חסר תקדים, בפיקודו של הרב פנחס זלצמן, נקלטו מאות משפחות יהודיות שנמלטו מאזורי הקרבות והערים שנכבשו על ידי צבא רוסיה. הפעילות כולה התבצעה בתיאום עם משרדי החוץ והתפוצות הישראלים, יחד עם גופים יהודיים עולמיים, בהם איחוד הצלה ובסיוע כלכלי משמעותי שהעמידה הקרן המשפחתית של ענבר ומריוס נכט לטובת קליטת היהודים במולדובה והענקת סיוע חירום לפליטים היהודים שהגיעו למדינה. 

ואכן ככל שהחריפו הקרבות, כך גבר זרם הנמלטים למעברי הגבול של מולדובה. למעלה מ-1000 יהודים נקלטו לפני שבת, וזרם הפליטים המשיך גם בשעות השבת קודש. השבת בקהילה היהודית של מולדובה, כללה סעודות שבת המוניות לצד פעילות חירום להצלת עוד ועוד משפחות יהודיות עם ילדיהם.

גם סיפורים מרגשים אירעו בתוך פעילות ההתנדבות לקליטת הפליטים מאוקראינה. בתחילת השבוע חגגו בקהילה היהודית של מולדובה גם שתי חתונות כדת וכדין. החתנים והכלות הטריים הגיעו למולדובה יחד עם מאות הפליטים ומקבלים מחסה בקהילה היהודית המקומית.

הרב המקדש היה רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן, ויחד איתו נכחו בטקס רבני קהילות מאוקראינה ועוד מאות יהודים נמלטים לצד חברי הקהילה המארחת, תושבי קישינב. גם סעודת החתונה, נערכה במסגרת מאמצי הסיוע ההומניטרי לפליטים מאוקראינה, כאשר המתנדבים הרבים מהארץ ומהעולם היו חלק מהקהל ששימח את הזוגות הטריים.

"כבר שבוע שצוות הקהילה והמתנדבים לא ישנים כדי לקלוט את מאות המשפחות שזורמות לכאן מאוקראינה, אך זהו השיא המרגש ביותר", אמר הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה. "תודות לסיוע של גורמים רבים בהם קרן המשפחתית של מריוס וענבר נכט, כמו גם אנשי משרד החוץ הצלחנו להפיק חתונה שלא היתה מביישת אף שמחה בזמני שגרה. רקדנו יחד מתנדבים, לצד יהודים מאוקראינה שאיבדו את בתיהם אך שכחו לרגע מהצרות שלהם ושמחו בהקמת עוד בית יהודי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים