שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » שביתה בקווי האוטובוס ממעלה אדומים לירושלים
הערב
איגוד ועדי התחבורה בארגון 'כוח לעובדים' משבית הערב את קווי התחבורה הציבורית ממעלה אדומים לירושלים במחאה על ההסלמה באירועי זריקות אבנים
לא בשרות | צילום: אגד תעבורה

איגוד ועדי התחבורה בארגון 'כוח לעובדים' ישבית הערב (16.8.21) את קווי האוטובוסים של חברת אגד תעבורה בין מעלה אדומים לירושלים למשך ארבעה שעות, בין השעות: 19:30 ל- 23:00. לאחר מכן ימשיכו הקווים לפעול כרגיל עד גמר השירות.

הנהגים מוחים על אוזלת יד מצד המשטרה בהגנה על אוטובוסים מצד זורקי אבנים פלשתינים, בסמוך למנהרת נעמי שמר.

בחודש האחרון ארעו 50 (!) מקרים של יידוי אבנים, ששיאם בשבוע שעבר בפגיעת אבן בראשה של נוסעת. גם אמש נזרקו אבנים בנקודה זו, הפעם למרבה המזל ללא נפגעים.

לדברי תמר אוחנה, ראש במשותף לענף תחבורה בכוח לעובדים: "בית הדין לעבודה בירושלים אישר לנו אתמול בצעד חריג, להשבית את תנועת האוטובוסים, מתוך הבנה כי כל הכלים לשינוי מוצו. המשטרה התחייבה על מתן פתרון, על הצבת כוחות, והנה זריקות האבנים נמשכת ואף עולה מדרגה! בדאגה לבטחון הנהגים והנוסעים לא נתפשר".

בארגון מאיימים להשבית גם ביום חמישי בצהריים את התנועה בין מעלה אדומים וירושלים, בין השעות 13:30 ל- 15:30, בהתאם להנחיות בית הדין.

הקווים שיושבתו הערב: 164,165,166,167,168,174,176,177,178.

אין זו השביתה הראשונה של נהגי התחבורה הציבורית באזור. רק בשבוע שעבר הושבתה התחבורה למשך כמה שעות, גם אז בשל ההסלמה באירועי יידוי האבנים.

מארגון תחבורה בדרך שלנו נמסר אז, כי הפסקת שירות התחבורה הציבורית בין מעלה אדומים לירושלים על ידי ארגון 'כוח לעובדים' הלילה, בעקבות יידויי אבנים, "מפקירה את נוסעי התחבורה הציבורית ואינה מצילה חיי אדם".

לדברי מקס מורוגובסקי, יו"ר הועד המנהל בעמותת הנוסעים והמומחים, "הנוסעים והנהגים שותפים לדרך ואנו מצפים מארגון כוח לעובדים שיתמוך בצעדי סולידריות עם הנוסעים, גם במציאות בטחונית קשה ולא להפסיק את השירות החיוני לאלפי נוסעים שבויים. באירועי היום נפגעה נוסעת והמציאות הבטחונית הקשה מחייבת אותנו לפעול יחד. הדרך לדאוג לרווחת הנהגים ובטחונם היא לא בפגיעה בנוסעים".

מורוגובסקי הוסיף ואמר, כי בארגון "מצפים משר הביטחון, בני גנץ ומשרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, להפעיל מחדש את יחידת האבטחה המיוחדת לתחבורה הציבורית, שפעלה בירושלים לפני מספר שנים ותפקידה היה לסכל פעילות טרור כנגד הנוסעים והנהגים בתחבורה הציבורית. אנו מבקשים להציב את אנשי היחידה בתחנות ובקווים מועדים לפורענות, בהם יש צורך מיוחד בהצבתם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים