שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "שביתת אזהרה" של הרופאים ל-24 שעות
מחר
ההסתדרות הרפואית החליטה לממש את האיומים, ולקיים "שביתת אזהרה" בכל בתי החולים – שיעבדו במתכונת שבת וחג – ובכל מרפאות הקהילה
בית חולים, אילוסטרציה | צילום: sfam_photo, שאטרסטוק

ההסתדרות הרפואית הודיעה היום (ראשון) על שביתת אזהרה של 24 שעות שתהיה מחר בכל בתי החולים ומרפאות הקהילה, החל מהשעה 07:00 בבוקר. השביתה תכלול את בתי החולים שיפעלו במתכונת שבת וחג ומרפאות חוץ ישבתו. טיפולי חירום יפעלו ובהם: שירותי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים, כן יפעלו סקירות מאוחרות לנשים בהריון וטיפולי IVF.

היום נמסר כי "מזכירות ההסתדרות הרפואית אישרה אמש (3.5) לדחות את השביתה הכללית עליה הוחלט בשבוע שעבר בישיבת ראשי הר"י, לאור האסון הכבד במירון ועל רקע האבל שירד על עם ישראל. השביתה תוכננה להתקיים ביום חמישי הקרוב, ותתקיים ביום שני 10.5".

"מדובר בשביתת אזהרה כאות מחאה על ההתנהלות השערורייתית של משרד האוצר בשבועות האחרונים, הכוללת פגיעה בתנאי העבודה של המתמחים בפתולוגיה, כוונה לגרוע 600 תקנים של רופאים ורופאות שניתנו בשנה החולפת, ופרסום טענות מכפישות ומחוסרות כל יסוד בדבר חריגות שכר לכאורה של רופאי קופ"ח כללית".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי: "השבוע בחרנו להניח למחלוקות ולכעסים על רקע האסון הכבד שאירע, אבל אם לא תהיה התערבות ברורה ומהירה מצד הגורמים הרלוונטיים בממשלה, ניאלץ להפעיל את נשק השביתה. מצער מאוד לראות שדווקא בישראל, בה מערכת הבריאות והצוותים הרפואיים בראשה הגיעו להישגים כל כך משמעותיים בתקופת הקורונה, ממהרים לאמץ גזירות, שינויים בתנאי העבודה והסרת תקנים. כל זה בשעה שבמדינות המערביות אנחנו רואים יותר השקעה בבריאות לרבות שורה של הסכמים שהיטיבו עם תנאיהם של עובדי הרפואה. לא ייתכן שבערב נדליק משואות, ובבוקר נלחם בגזירות".

בתקופת משבר הקורונה, מערכת הבריאות קיבלה 600 תקנים – בהם 300 תקנים בתקופת שר הבריאות הקודם יעקב ליצמן (יהדות התורה), ו-300 נוספים במהלך כהונתו של שר הבריאות הנוכחי יולי אדלשטיין (הליכוד). במקביל, נוספו מתמחים למחלוקות הקורונה, לחדרי המיון ולמחלקות הפנימיות. כעת עם דעיכת התחלואה, משרד האוצר רוצה להוריד את התקנים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים