שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שביתת ההזדהות ביום ראשון בין 8 ל-12
השביתה מתרחבת
יו"ר ההסתדרות הורה להכניס סקטורים נוספים לשביתת ההזדהות עם עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים ועובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות
שביתת עובדי המנהל והמשק | צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

בהוראת יו"ר ההסתדרות: עובדי המעבדות ועובדי מקצועות הבריאות יצטרפו ביום ראשון הקרוב (18.7) לשביתת עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי החולים הממשלתיים, שכוללת גם את עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות. שביתת הסולידריות של עובדי המעבדות ועובדי מקצועות הבריאות (דיאטנים, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק וקלינאי תקשורת) תימשך בין 8 בבוקר ל-12 בצהריים. ככל שהדרג המקצועי באוצר לא ימצא פתרון בהקדם לזעקת העובדים השקופים, צפויים עוד סקטורים להצטרף לשביתה.

השביתה, שתיכנס ביום ראשון ליומה הרביעי, החלה לאור עומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים של עובדי מנהל ומשק בתקופת הקורונה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר אתמול כי "מערכת הרפואה הציבורית גילתה אחריות מירבית בהתמודדות עם משבר הקורונה, אבל באוצר שכחו את פועלם החשוב של העובדים וההתייחסות אליהם היא כאל החצר האחורית של מערכת הבריאות. לא נאפשר את המשך ההתעלמות מעומסי העבודה החריגים שמוטלים עליהם וממצוקת התקנים החמורה".

השביתה כוללת את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. לא ניתנים שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

אלי גבאי, יו"ר איגוד מקצועות הבריאות: "הגיע הזמן שמשרד האוצר ומשרד הבריאות יתייחסו בכבוד לעובדים השקופים, שסובלים מתנאי עבודה מחפירים ומקבלים שכר מבזה. לכן, החלטנו להצטרף ביום ראשון הקרוב לשביתת הזדהות בתקווה שמישהו בממשלה יתעורר וימצא פתרונות למצב הבלתי אפשרי הזה".

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות: "אנחנו מזדהים עם המאבק הצודק של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, ועם עובדי משרד הבריאות ולשכות והבריאות. לכן, נשבית את המעבדות ביום ראשון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים