שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "שב"כ התנגד להרבה חמושים בהר הבית"
נתניהו על המשבר הירדני
ברקע המשבר עם ירדן: הממשלה אישרה כניסת עובדים ממנה לישראל • שר החוץ הירדני: "נתניהו התעלם מההסכם בינינו ולכן מנענו ממנו לטוס מעל ירדן"
תגיות:
בנימין נתניהו ומלך ירדן | צילום: קובי גדעון - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב בראיון ל'חדשות 13' למתיחות מול ירדן ואמר כי "ירדן זקוקה ליחסים טובים איתנו לא פחות ממה שאנו זקוקים ליחסים טובים עם ירדן. יש לנו יחסים טובים בירדן". בהתייחס לביטול ביקורו של הנסיך הירדני אמר כי "שב"כ התנגד לכל כך הרבה חמושים זרים בהר הבית".

שר החוץ הירדני איימן אלספדי אישר בראיון ל-CNN כי טיסתו של נתניהו לאמירויות מעל שטח ירדן נמנעה בגלל ביטול ביקורו של הנסיך הירדני בהר הבית. כשנשאל בריאיון האם ירדן מנעה מנתניהו לטוס מעל שטחה אמר.

אלספדי אמר כי ישראל "הפרה את הסמכויות שלה בתור ישות כובשת ופגעה בחופש הפולחן. זה משהו שאנחנו מאוד כועסים עליו". הוא האשים את נתניהו: "אתה מונע ביקור דתי, יוצר תנאים אשר הפכו אותו לבלתי אפשרי ואז מצפה להגיע לירדן ולטוס ממנה? בואו נהיה רציניים".

לדברי א-ספדי, "הנסיך חוסיין, רצה להתפלל במסגד אל-אקצא לרגל אירוע דתי. ביצענו תיאומים מול ישראל לגבי הביקור, וברגע האחרון ישראל נסוגה מאותם תיאומים וניסתה לשנות את תוכניות הביקור. השינויים האלו הגבילו את שאר המתפללים ולכן יורש העצר החליט לבטל את הביקור".

בתוך כך, הממשלה אישרה ביום שישי את הצעת משרד הבריאות לאפשר כניסת עובדים זרים ירדנים עבור עבודת ענף המלונאות באילת (מדובר בכ-700 עובדים). העובדים ייכנסו ממעבר ערבה במועד שייקבע שר הפנים. כל עובד יצטרך לעבור בדיקת קורונה עם כניסתו. לאחר מכן הם ייכנסו לבידוד, באחריות בתי המלון, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים