שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » 7 הסתייגויות של מקלב התקבלו בחוק הכשרות
נלחמים ברפורמה
מאז השעה 8 בבוקר דנה ב- 5,000 הסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה נגד רפורמת הכשרות המופיעה בחוק ההסדרים • ח"כ אורי מקלב מסמן וי
אורי מקלב | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בוועדה בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי ממשיכים בהצבעות על ההסתייגויות שהוגשו להצעת החוק התכנית הכלכלית פרק כ' -ייעול מערך כשרות. מתוך אלפי ההסתייגויות, הצביעו עד כה על 36 הסתייגויות. שבע מתוכם שהגיש ח"כ אורי מקלב התקבלו בהצבעה בתמיכת יו"ר הוועדה.

הסתייגות משמעותית נוגעת לשינוי שעבר החוק בכל הדיונים הרבים בוועדה ולפיו גם מועצות דתיות יוכלו להעניק תעודות כשרות. פרט זה אכן הוכנס בהמשך החוק אך יועמ"ש של הוועדה, תומר רוזנר אמר כי יש לקבל את הסתייגות ח"כ אורי מקלב ולהכניס זאת כבר בסעיף ההגדרה של נותני כשרות.

ההסתייגויות הנוספות נגעו להפניות לא נכונות ותיקוני נוסח שהיו בפרק ההגדרות ויועהמ"ש של הוועדה סבר שיש לקבלם.

"זה מראה כמה החקיקה לא מקצועית", אמר בוועדה ח"כ אורי מקלב. "אנחנו היינו צריכים לתקן את הטעויות של הקואליציה, מה שקרה בוועדה משקף את מה שמתרחש בוועדה מיום היווסדה. אין פה סדרי דיון, אין שקיפות, מה שקורה בוועדה כעת זו חקיקה חפוזה ושיטחית שאינה משקפת את המציאות  החוק אינו ישים. כל מי שראה את תהליך החקיקה מבין שכל חוק זה במהותו הינו חוק פרסונלי, כל השינויים שהגיעו תוך כדי הדיונים הינם פרסונליים עבור גוף אחד איתו עובד השר כהנא".

לעומת זאת, ח"כ אבי מעוז התנגד להגיש הסתייגויות העוסקים בנוסח החוק "כדי שלא אשאר עם נקיפות מצפון כל חיי שבאיזו דרך עזרתי לחוק הנורא הזה", כלשונו.

ח"כ מעוז האשים בדיון כי שמע את יועמ"ש ממשרד האוצר נוזף בסיום אחד הדיונים בנציג הרבנות, "אמרת לו שהתקשי"ר לא מאפשר לאיש מקצוע מהרבנות הראשית לחוות את דעתו בוועדה בניגוד לעמדת הממשלה, גם אם הוא מקצועית חושב אחרת. האם מקובל כזה דבר שגורמי מקצוע לא יוכלו לחוות כאן את דעתם?".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים