שיתוף
תגובות
חדשות » שגרירות ארה"ב לליכוד: אל תסכלו את החוקים שיקדמו פטור מוויזה לארה"ב
פטור מוויזה
השגריר האמריקאי ביקש מהליכוד שלא להתנגד לחוקים הנחוצים לקידום הפטור | הוא הזהיר שנוכח חוסר היציבות הפוליטי סיכול העברתם כעת עלולה לסכן את המהלך לחלוטין
טום שגרירי ארה"ב בישראל | צילום: U.S. Embassy Pakistan

פיזור הכנסת וההליכה לבחירות, מעמידים בספק את המהלך האמריקאי לביטול הצורך באשרת כניסה לארה"ב. היוזמה לאפשר לישראלים פטור מויזה לארה"ב הוא פרי יוזמתו של שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס, שפועל רבות להצלחת הפרויקט שתהיה קרוב לוודאי גולת הכותרת של כהונתו כשגריר בישראל.

היום (רביעי) שוחח ניידס עם יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו וניסה לשכנע אותו להסכים להעביר את החקיקה הדרושה למהלך הזה. כמו כן הוא שוחח אמש עם שקד והביעה דאגה נוכח חוסר ההסכמות סביב קידום החוקים. בשלב זה, האופוזיציה מסרבת לכלול אותם ברשימת החוקים שיעברו בהסכמה עד לפיזור הכנסת. "יש משא ומתן עם הקואליציה, ואנו מצפים להסכמות. אם הקואליציה תבוא לקראתנו, אנחנו נבוא לקראתם, בדיוק כמו בחוק המטרו", כך אמרו בליכוד.

בימים אלה מגבשת ארה"ב את רשימת המדינות שאזרחיהן יזכו לפטור מאשרת כניסה. השגרירות האמריקאית מפעילה את כל כובד משקלה כדי שגם ישראל תיכלל ברשימת המדינות. הבעיה היא, שכדי לזכות בפטור המיוחל, דורשת ארה"ב גישה למאגרי הרישום הפלילי של המדינה, כדי למנוע כניסת עבריינים לשטחה.

מהלכים אלו דורשים חקיקה ראשית בכנסת, למרות שהאופוזיציה מחרימה את יוזמות החקיקה של הממשלה הנוכחית, הסכים נתניהו לתמוך בחוק זה, כדי לקדם את המהלך החשוב, אך לאחר פיזור הכנסת והקדמת הבחירות, חזר בו נתניהו מהסכמתו, והתנה את אישור החוק בקבלת דרישות האופוזיציה לגבי קביעת מועד הבחירות. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים