שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שגריר איחוד האמירויות נחת בישראל
היסטוריה
שר החוץ בירך את השגריר וציין את תפקידה החשוב של איחוד האמירויות בהובלת השינוי שיצרו הסכמי אברהם במזרח התיון כולו
שגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד מחמוד פתח עלי אל חאג'ה נוחת בישראל | צילום: משרד החוץ

שר החוץ גבי אשכנזי קיבל היום את שגרירה הראשון של איחוד האמירויות בישראל, השגריר מוחמד מחמוד פתח עלי אל חאג'ה במשרד החוץ בירושלים. שר החוץ בירך את השגריר וציין את תפקידה החשוב של איחוד האמירויות בהובלת השינוי שיצרו הסכמי אברהם במזרח התיון כולו.

שר החוץ אשכנזי: "יש לנו הזדמנות היסטורית להציג מודל של שלום חם וכולל בין המדינות ובין העמים. פתיחת הנציגויות של משרד החוץ באבו דאבי ובדובאי, ופתיחת השגרירות של האמירויות בישראל הן קריטיות לביסוס היחסים הבילטראליים ולקידום השלום. אני שמח לראות את התחממות היחסים המהירה בין המדינות, ומימוש החזון של שלום בין תרבויות ובין אנשים".

עם סיומה של הפגישה האישית בין שר החוץ והשגריר, התקיימה פגישת עבודה ראשונה בין הצוות המדיני של השגרירות האמיראתית בישראל לצוותי העבודה במשרד החוץ, בראשות שר החוץ ובהשתתפות מנכ"ל המשרד, אלון אושפיז וסמנכ"ל מזרח תיכון, חיים רגב.

השגריר האמיראתי נחת הבוקר בנתב"ג והתקבל על ידי ראש מחלקת הטקס של משרד החוץ, גיל השכל.
בשעות אחר הצהריים יגיע השגריר לבית הנשיא לטקס הגשת כתב האמנה המסורתי ומחר צפוי השגריר וצוותו לקיים פגישות עבודה נוספות במשרד החוץ וכן צפויה המשלחת לבקר במוזיאון יד ושם.

"הרשה לי להודות לכם על קבלת הפנים החמה שקיבלנו", אמר השגריר למארחו במשרד החוץ בירושלים, השר גבי אשכנזי. "כבר עכשיו ניהלנו שיחות על איך נוכל להכיר אחד את השני טוב יותר, ואיך להבין את מודל ההתנהלות שלנו.

"אני מאוד גאה ולכבוד הוא לי להיות השגריר האמירתי הראשון בישראל. המשימה שלי כאן היא להאיץ ולפתח את מערכת היחסים הזאת. אנחנו מקווים ש'הסכמי אברהם' יביאו שלום ושגשוג לאנשים במזרח התיכון".

בשעות אחר הצהריים צפוי השגריר האמירתי להגיע לבית הנשיא, לטקס הגשת כתב האמנה המסורתי, ומחר יקיים יחד עם צוותו  פגישות עבודה במשרד החוץ. כמו כן, צפויה המשלחת לבקר מחר במוזיאון "יד ושם" בירושלים. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים