שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » שגריר איטליה נרצח בקונגו יחד עם מלוויו
ניסיון חטיפה
במתקפה חריגה על אנשי האו"ם בקונגו נרצח לוקה אטנסיו בן ה-43, אחד השגרירים הצעירים ביותר של איטליה, וכן מאבטחו ונהגו
תגיות: ,
חיילים בקונגו | צילום: Ellie Matsanova שאטרסטוק

שגריר איטליה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו נהרג היום (שני) במתקפה של חמושים נגד שיירה של אנשי האו"ם במזרח המדינה. כך הודיע משרד החוץ ברומא והרשויות המקומיות בקונגו. לפי הדיווחים, בחיסול נהרגו גם המאבטח האישי של השגריר, שוטר-צבאי איטלקי ואחד הנהגים בשיירה.

המתקפה על השיירה של אנשי תוכנית המזון של האו"ם בוצעה בסביבות השעה 10:15 (שעון מקומי), סמוך לעיירה בשם קניאמאהורו, הממקומת מספר קילומטרים מזרחית לעיר גומה, בירת מחוז צפון קיבו שגובל באוגנדה וברואנדה. פי הדיווחים בקונגו, מטרת המתקפה הייתה ניסיון חטיפה.

לפי הרשויות במדינה, החמושים עצרו את השיירה ביריות אזהרה, הרגו את הנהג והובילו את יתר הנוסעים לתוך הפארק – שם התערבו הפקחים שפתחו באש לעברם. החמושים הרגו את המאבטח ואת השגריר.

לפי תוכנית המזון העולמית, השיירה הייתה בדרכה לבית ספר באזור רוטשורו. עוד נאמר כי הנסיעה בכביש שבו אירעה המתקפה אושרה קודם לכן ללא צורך בליווי ביטחוני. ברשתות החברתיות פורסמו תמונות שבהן נטען שנראה אטנסיו הירוי מוחזק בזרועותיו של אדם שישב בחלק האחורי של ג'יפ. אחד החלונות של כלי הרכב היה מנופץ.

בראיון לסוכנות הידיעות AFP, אמר גורם דיפלומטי בכיר, כי השגריר בן ה-43 נורה באזור בטנו ופונה במצב קריטי לבית חולים בעיר גומה, ובהמשך מת מפצעיו. הוא אמר גם כי הכוחות באזור פועלים לאתר את התוקפים, שכעת, זהותם טרם ברורה לרשויות.

משרד החוץ האיטלקי הגיב לאירוע הטראגי בהודעה קצרה: "משרד החוץ נאלץ לאשר, בצער רב, את דבר מותו בגומה של השגריר האיטלקי לרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, לוקה אטנסיו, ושל שוטר צבאי".

שר החוץ האיטלקי, לואיג'י די מאיו, הגיב לחיסול, ואמר כי מדובר ב"יום שחור ועצוב עבור איטליה", והבטיח כי "שום מאמץ לא ייחסך בניסיון לשפוך אור על שאירע". הוא הודיע כי בעקבות התקרית יחזור מוקדם מהצפוי לרומא מביקור בבריסל, שם קיים פגישות עם עמיתיו מהאיחוד האירופי. כמו"כ נשיא איטליה, סרג'ו מטרלה, הוציא גינוי על ה"מתקפה הפחדנית" שביצעו המיליטנטים.

בקונגו טוענים כי החשד למתקפה נופל בעיקר על קבוצות טרור של אזרחי רואנדה, בני ההוטו, שאנשים שלהם נמלטו למזרח קונגו לאחר נפילת משטר ההוטו במהלך רצח העם ברואנדה בשנת 1994. הקבוצות האלה נוטרות טינה למעצמות אירופה וביצעו בעבר חטיפות למטרת קבלת דמי כופר.

באזור שבו התרחש החיסול ממוקם הפארק הלאומי וירונגה, פנינת טבע תיירותית ואתר מורשת עולמי שכיום מוגדר כנתון בסכנה, בשל הקרבות המתחוללים בו בין ארגונים חמושים רבים הנאבקים על שליטה. לכוח שמירת השלום של האו"ם במדינה, MONUSCO, יש יותר מ-15,000 חיילים, אך הללו מתקשים לשמור שם על הסדר. הפארק משתרע על פני הרים ויערות, בשטח של כ-7,800 קמ"ר.

השגריר שימש כראש המשלחת האיטלקית לקינשאסה, בירת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, מאז 2017, וכשגריר הוא מונה שנתיים לאחר מכן ב-2019. הוא היה אחד השגרירים הצעירים ביותר של איטליה. את הקריירה הדיפלומטית שלו החל בסוף 2003, לאחר שהשלים לימודי עסקים באוניברסיטת בוקוני שבמילאנו. הוא החל את דרכו במשרד לעניינים כלכליים, אך עבר בהמשך לעסוק בסוגיות הנוגעות לאפריקה ולשיתוף פעולה בינלאומי. בעבר שימש גם כקונסול בקזבלנקה ועבד בשגרירות בניגריה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים