שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שגריר ארגנטינה בישראל זומן לשיחת בירור
ההצבעה באו"ם
במשרד החוץ אמרו כי לא יעלה על הדעת שארגנטינה שסבלה מפיגועי הטרור הקשים של איראן והחיזבאללה בשגרירות ישראל ובבניין הקהילה היהודית, לא תגנה את טרור החמאס
דגלי ארגנטינה וישראל | צילום: Aleksandar Mijatovic, שאטרסטוק

שגריר ארגנטינה בישראל סרחיו אוריברי זומן לשיחת בירור במשרד החוץ בעקבות הצבעת ארגנטינה במועצה לזכויות אדם בעד הקמת ועדת בדיקה וחקירה נגד ישראל על אירועי ״שומר החומות״.

סמנכ״ל אמריקה הלטינית במשרד החוץ, מודי אפרים, הבהיר לשגריר שתמיכת מדינתו בהחלטה חד צדדית זו המתעלמת מטרור החמאס ומירי של 4300 טילים על אזרחי ישראל, אינה מקובלת עלינו.

סמנכ״ל אמל״ט הוסיף כי לא יעלה על הדעת שארגנטינה שסבלה מפיגועי הטרור הקשים של איראן והחיזבאללה בשגרירות ישראל ובבנין הקהילה היהודית (האמי״א) בבואנוס איירס, לא תגנה את טרור החמאס ותתמוך בהחלטה כזו.

מודי אפרים ציין שהציפייה בישראל שממשלת ארגנטינה תעמוד לצידנו בשעות קשות לאור הידידות בין המדינות לאורך השנים והשותפות במאבק בטרור.

שגריר מקסיקו בישראל פבלו מאסדו (Macedo) זומן אתמול לשיחת בירור במשרד החוץ בעקבות הצבעת מקסיקו במועצה לזכויות אדם בעד הקמת ועדת בדיקה וחקירה נגד ישראל על אירועי ״שומר החומות״.

סמנכ"ל אמריקה הלטינית מודי אפרים הבהיר לשגריר כי הציפייה בישראל ממדינה ידידותית כמקסיקו שהיחסים הבילטרליים הטובים בין המדינות ישתקפו גם בזירה הבינלאומית ושמקסיקו תעמוד לצידנו בשעות הקשות כפי שנהגה ישראל כלפיה, שתגלה הבנה לאתגרים הבטחוניים עימם ישראל מתמודדת ותכיר בזכותה וחובתה להגן על אזרחיה, עליהם נורו 4300 טילים ע״י החמאס.

מודי אפרים הוסיף כי לא יעלה על הדעת שמקסיקו תתייצב לצד מדינות עוינות לישראל בהחלטה שאינה תורמת לשלום ומעניקה פרס לטרור החמאס.

שגריר הפיליפינים בישראל, אלברטו מקירוג, זומן ביום ראשון לשיחת בירור במשרד החוץ בשל הצבעת הפיליפינים במועצה לזכויות אדם בעד הקמת ועדת בדיקה וחקירה נגד ישראל על אירועי ״שומר החומות״. סמנכ"ל אסיה והפסיפיק, גלעד כהן, הבהיר לשגריר כי הצבעת מדינתו אינה מקובלת על ישראל ומהווה פרס לטרור.

ממשרד החוץ נמסר כי "המועצה לזכויות אדם של האו"ם היא גוף מוטה ואנטי-ישראלי וההחלטה שהתקבלה היא חד צדדית באופן קיצוני, אינה מזכירה כלל את ארגון הטרור חמאס ומתעלמת מ-4300 טילים שנורו על אזרחי ישראל".

גלעד כהן מסר: "בלתי מתקבל על הדעת שמדינה כמו הפיליפינים, הסובלת מטרור איסלמי קיצוני ורצחני בדרום מדינתם, תתמוך בהצעת החלטה המתעלמת מפשעי המלחמה של ארגון הטרור חמאס. ישראל מצפה ממדינות ידידות כמו הפיליפינים, שלא לתמוך בהצעות המחזקות את הטרור ולעמוד לצידנו בשעה זו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים