שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שגריר הפיליפינים זומן לשיחת בירור
ההצבעה באו"ם
סמנכ"ל אסיה והפסיפיק, גלעד כהן, הבהיר לשגריר כי הצבעת מדינתו אינה מקובלת על ישראל ומהווה פרס לטרור
מועצת זכויות האדם של האו"ם | צילום: Peter Stein, שאטרסטוק

שגריר הפיליפינים בישראל , אלברטו מקירוג, זומן לשיחת בירור במשרד החוץ בשל הצבעת הפיליפינים במועצה לזכויות אדם בעד הקמת ועדת בדיקה וחקירה נגד ישראל על אירועי ״שומר החומות״. סמנכ"ל אסיה והפסיפיק, גלעד כהן, הבהיר לשגריר כי הצבעת מדינתו אינה מקובלת על ישראל ומהווה פרס לטרור.

ממשרד החוץ נמסר כי "המועצה לזכויות אדם של האו"ם היא גוף מוטה ואנטי-ישראלי וההחלטה שהתקבלה היא חד צדדית באופן קיצוני, אינה מזכירה כלל את ארגון הטרור חמאס ומתעלמת מ-4300 טילים שנורו על אזרחי ישראל".

גלעד כהן מסר: "בלתי מתקבל על הדעת שמדינה כמו הפיליפינים, הסובלת מטרור איסלמי קיצוני ורצחני בדרום מדינתם, תתמוך בהצעת החלטה המתעלמת מפשעי המלחמה של ארגון הטרור חמאס. ישראל מצפה ממדינות ידידות כמו הפיליפינים, שלא לתמוך בהצעות המחזקות את הטרור ולעמוד לצידנו בשעה זו".

מועצת זכויות האדם של האו"ם החליטה ביום חמישי לפתוח בחקירה בנושא "הפשעים" שבוצעו במהלך מבצע 11 ימי הלחימה במבצע "שומר החומות", בין ישראל לארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. 24 מדינות תמכו בהחלטה, תשע התנגדו ו-14 נמנעו.

בחריין וסודן, שחתמו על הסכמי נורמליזציה עם ישראל, היו מאלו שהצביעו בעד ועדת חקירה. בנוסף תמכו בהקמת הוועדה גם ארגנטינה, ארמניה, בנגלדש, בוליביה, בורקינה פאסו, סין, חוף השנהב, קובה, אריתריאה, גאבון, אינדונזיה, לוב, מאוריטיניה, מקסיקו, נמיביה, פקיסטן, הפיליפינים, רוסיה, סנגל, סומליה, סנגל, אוזבקיסטן וונצואלה.

המדינות שהתנגדו להקמת ועדת חקירה הן אוסטריה, בולגריה, קמרון, צ'כיה, גרמניה, מלאווי, איי מרשל, בריטניה, אורוגוואי. הנמנעות: איי הבהאמה, ברזיל, דנמרק, פיג'י, צרפת, הודו, איטליה, יפן, נפאל, הולנד, פולין, דרום קוריאה, טוגו ואוקראינה.

ההחלטה הייתה למעשה אימוץ של נוסח שאותו הביאו בפני המועצה חברי המשלחת הפלסטינית והארגון לשיתוף פעולה אסלאמי ולכן תתמקד רק ב"פשעים" לכאורה שביצעה ישראל. עם זאת, לא ברור אילו צעדים יכולה הוועדה לנקוט שכן אין מדובר בהחלטה של מועצת הביטחון.

בארצות הברית גינו את הצעד וכינו אותו "החלטה מצערת שעלולה לפגוע בהתקדמות האחרונה שהושגה באזור".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "ישראל דוחה בשאט נפש את ההחלטה שאומצה היום ע״י המועצה לזכויות אדם, גוף צבוע בעל רוב אנטי ישראלי מובנה. ההחלטה אינה כוללת כל התייחסות לארגון הטרור חמאס והמתעלמת לחלוטין מירי של 4300 טילים אזרחי ישראל והיא כתם מוסרי על הקהילה הבינלאומית והאו"ם".

"צה"ל פועל על פי הדין הבינלאומי בהגנה על אזרחי מדינת ישראל מפני ההתקפות חסרות האבחנה של החמאס. ארגון הטרור חמאס מבצע פשע מלחמה כפול כאשר הוא יורה מתוך אוכלוסייה אזרחית בתוך עזה על עבר אזרחי ישראל. ההחלטה של המועצה לזכויות אדם מתעלמת מכך לחלוטין".

שר בחוץ, גבי אשכנזי, בטוויטר: "אנו דוחים בשאט נפש את ההחלטה של המועצה לזכויות האדם. ההחלטה מתעלמת לחלוטין מהתקפות חמאס והיא כתם מוסרי המצביע על צביעות ועצימת עיניים בקרב המדינות החברות במועצה. הפעילות המתמשכת של הפלסטינים נגדנו מהווה מכשול ומרחיקה כל אפשרות של צעדים בוני אמון. זו אינה הדרך להשגת יציבות באיזור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ההחלטה המבישה שהתקבלה היום היא דוגמה נוספת לאובססיה האנטי-ישראלית הבוטה של מועצת זכויות האדם של האו"ם. פעם נוספת, רוב אוטומטי בלתי מוסרי במועצה -מטהר ארגון טרור שחותר לרצח עם, ארגון שיורה בכוונה תחילה לעבר אזרחים ישראלים, תוך שהוא משתמש באזרחי עזה כמגן אנושי. באותו הזמן, המועצה מציגה ״כצד האשם״ דמוקרטיה הפועלת באופן לגיטימי כדי להגן על אזרחיה מאלפי רקטות שנורות ללא הבחנה. הביזיון הזה הופך את החוק הבינלאומי מושא ללעג ומעודד טרוריסטים מסביב לעולם".

שר הביטחון גנץ בתגובה להחלטת מועצת זכויות האדם: "החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם שומטת כל לגיטימציה להמשך קיומה. מעולם לא היה צבא שניהל מבצע כל כך מורכב עם פגיעה כה מינימלית בבלתי מעורבים מול אויב שהפך את הבתים, המרפאות ורחובות עזה – לזירת לחימה. אין כל ספק- ראשי החמאס הם פושעי מלחמה נתעבים, וכל מדינה שוחרת שלום צריכה לדאוג לשים את ידייה על ראשי החמאס שידיהם מגואלות בדם. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם- וימשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל תוך גיבוי מלא".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס הערב להחלטת המועצה לזכויות אדם ואמר: "עולם הפוך ראינו. במקום שנשמע קריאה ברורה של העולם החופשי כנגד ארגון הטרור חמאס והעומדים בראשו, המהווים פושעי מלחמה מובהקים, מקבלת המועצה החלטה חסרת פשר כנגד אזרחי ישראל אשר עמדו מול ירי פושע של אלפי טילים לעבר אוכלוסיה חפה מפשע. גם לאחר החלטות מוטות ובלתי מתקבלות על הדעת שכאלה, תמשיך ישראל להיות מחויבת תמיד ולפני הכל לבטחון אזרחיה ולהבטחת שלומם".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן תקף את ההחלטה "האנטישמית שקיבלה מועצת זכויות האדם. זו החלטה מבישה ובזויה המונעת משנאה ועיוות מוסרי והתקבלה על ידי רוב המורכב ממדינות שבחלקן המשטרים האכזריים בעולם. המועצה קבעה את תוצאות החקירה עוד לפני תחילתה. ההתעלמות מירי הרקטות לעבר אזרחי ישראל והשוואת מדינה דמוקרטית לארגון טרור – מחזקת את חמאס ומהווה תמיכה בטרור בכל העולם. זוהי חרפה על פני חברי המועצה".

ארדן גינה את חוסר הסימטריה לטענתו ביחס המועצה למדינות אחרות. "במקום לעסוק בהפרות זכויות אדם אמיתיות ברחבי העולם, כמו בסוריה ואיראן, המועצה בוחרת שוב ושוב להתמקד בישראל. מאז הקמתה, המועצה קיימה 30 מושבים מיוחדים, מתוכם 9 התמקדו רק בישראל. ההתמקדות האובססיבית במדינה היהודית היחידה בעולם מוכיחה כי המועצה פועלת משיקולים פוליטיים ואנטישמיים ומתוך הטייה ברורה נגד ישראל".

"מטרתה האמיתית של ועדת בדיקה היא הלבנת פשעי ארגון הטרור חמאס והפללת ישראל על פעילותה להגנה על אזרחיה. ישראל לא תשתף פעולה עם חקירה שכזו ותמשיך להגן על עצמה מפני גופים מוטים פוליטית המנסים לפגוע בלגיטימציה של פעילות חוקית ומוצדקת. ישראל מודה למדינות במועצת זכויות אדם שלא תמכו בהחלטה שערורייתית זו", לשון התגובה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים