שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שגריר צרפת בישראל זומן לשיחת נזיפה
משבר מדיני
שר החוץ זימן לשיחת נזיפה את שגריר צרפת בישראל, זאת על רקע דברי שר החוץ הצרפתי והבהיר כי דבריו של שר החוץ אינם מקובלים, אינם מבוססים ורחוקים מהמציאות
גבי אשכנזי | צילום: שגרירות ישראל במוסקבה

שר החוץ גבי אשכנזי זימן ללשכתו במשרד החוץ לשיחת נזיפה את שגריר צרפת בישראל, זאת על רקע דברי שר החוץ הצרפתי. שר החוץ אשכנזי הבהיר לשגריר הצרפתי כי דבריו של שר החוץ אינם מקובלים, אינם מבוססים ורחוקים מהמציאות וישראל דוחה אותם על הסף.

ממשרד החוץ נמסר כי ""ישראל מצפה מידידותיה שלא להתבטא בצורה חסרת אחריות אשר נותנת רוח גבית לגורמים קיצוניים ולפעילות אנטי-ישראלית. שר החוץ אשכנזי הביע דאגתו מהעלייה באירועי האנטישמיות בצרפת והדגיש כי הוא מצפה מהמנהיגות בצרפת לגנות אירועים אלו ולפעול להפסקתם".

שר החוץ אשכנזי מסר: "דברי שר החוץ אינם מקובלים ומעוותים את המציאות. ישראל היא מדינה דמוקרטית שומרת חוק ואני מוחה בתוקף על כל ניסיון לערער על עובדה זו ועל יסודותיה של מדינת ישראל. צרפת התעלמה באופן מופגן מכל צעדי המנע שעשתה ישראל למניעת ההידרדרות ודבריו של שר החוץ נותנים, הלכה למעשה, פרס לגורמים קיצוניים ולארגוני הטרור, בראשם ארגון הטרור חמאס".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף אתמול במהלך נאומו בטקס לזכר חללי אלטלנה את ממשלת צרפת ואמר כי "אני מבקש להביע מחאה חריפה נגד ממשלת צרפת על ההתבטאות של שר החוץ הצרפתי בראיון לטלוויזיה. השר אמר שישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד – טענה מחוצפת, כוזבת, שאין לה שום יסוד".

"במדינת ישראל כל האזרחים שווים בפני החוק, בלי קשר למוצאם. מדינת ישראל היא המגדלור של הדמוקרטיה וזכויות האדם באזורנו. הדמוקרטיה היחידה באזורנו. כך תמיד היה – וכך תמיד יהיה. לא נסבול שום הטפות מוסר צבועות ושקריות בעניין זה", דברי נתניהו.

שר החוץ לה דריאן אמר ביום ראשון האחרון בריאיון לטלוויזיה הצרפתית כי ישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד. "הסיכוי לפיתרון שתי מדינות החל להיעלם", אמר שר החוץ הצרפתי. "הסיכון לאפרטהייד גדול, אם נמשיך לאמץ היגיון של מדינת אחת או את הסטטוס קוו. עלינו ליזום מדיניות של צעדים קטנים, עלינו להבטיח שיש הגיון של אמון שניתן לכונן בין ישראל לפלסטינים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים