שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » תעופה » 'שדה התעופה הטוב בעולם' הודח למקום – 3
דירוג סקייטראקס
את ה'מלכות' קטף הפעם שדה התעופה הבינלאומי חאמד בדוחא, קטאר, כשבמקום השני מדורג שדה התעופה האנדה בטוקיו
בריכת שחייה בשדה התעופה חאמד | צילום: Danny Iacob, שאטרסטוק

פעם בשנה מתפרסם דירוג שדות התעופה, כשהשנה הודח מהכתר לאחר שמונה שנים ברציפות נמל התעופה של סינגפור, כך לפי הדירוג השנתי של סקייטראקס (Skytrax) והסתפק במקום השלישי בלבד. את ה'מלכות' קטף הפעם שדה התעופה הבינלאומי חאמד בדוחא, קטאר, כשבמקום השני מדורג שדה התעופה האנדה בטוקיו.

לפי סקייטראקס, שדה התעופה חאמד, שנפתח ב-2014, עולה באופן עקבי בדירוגים, ובשנה שעברה קטף את המקום השלישי, כאשר בדוחא הצליחו לנצל את משבר הקורונה לשיפור התנאים, הודות להשקעה משמעותית מהממשלה הן בשדה התעופה והן בחברת התעופה הלאומית, קטאר איירליינס.

"נמל התעופה חאמד כלל לא הושפע מהשיבושים בטיסות הבינלאומיות והמשיך בתוכניות ההתרחבות שלו תוך דגש על תקנות בריאות ובטיחות", נכתב בדו"ח של סקייטראקס.

הממשלה הקאטרית ניצלה את תקופת הקורונה והדלילות בתנועת הנוסעים לממש את תוכניות ההרחבה של המקום, כהכנה לזרם של מבקרים שצפוי להגיע לתחרות הספורט 'המונדיאל' שמתוכנן להתארח בשנה הבאה בקטאר, כולל יישום מספר שינויים לכבוד האירוע, ובהם העלאת התפוסה השנתית ל-53 מיליון נוסעים ובניית גן טרופי המתפרס על פני מעל 10 אלף מ"ר עם מפל בגובה 270 מטר.

ההצלחה של שדה התעופה בקטאר נובעת בין השאר מהשירות שמוענק לנוסעים שעוצרים במקום לחניית ביניים. הם יכולים ליהנות מסיורים בחינם בעיר וכן ממקום לינה ואוכל בחינם בהתאם לאורך העצירה.

המקום הראשון הקודם שהודח – נמל התעופה צ'אנגי בסינגפור, זכה בתואר הטוב ביותר בקטגוריית בין 15-10 מיליון נוסעים בשנה וכן בקטגוריית העובדים הטובים ביותר. המתחם החדש בצ'אנגי, שנפתח לפני שנתיים, עוצב על ידי האדריכל הישראלי משה ספדיה. המתחם הוא בגודל 135,700 מ"ר, והאטרקציה המרכזית בו היא מפל מקורה בשם HSBC Rain Vortex, שמתנוסס לגובה 40 מטר ומוגדר כמפל המקורה הגבוה בעולם.

להלן דירוג עשרת נמלי התעופה המובילים בעולם בשנת 2021:
נמל התעופה הבינלאומי חמאד בדוחא
נמל התעופה טוקיו האנדה
נמל התעופה צ’אנגי בסינגפור
נמל התעופה הבינלאומי אינצ’און בסיאול
נמל התעופה הבינלאומי נריטה טוקיו
נמל התעופה של מינכן
נמל התעופה בציריך
נמל התעופה לונדון הית’רו
נמל התעופה הבינלאומי קנסאי באוסקה, יפן
נמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג


הדירוג נקבע בהתבסס על סקר שנערך בקרב נוסעים בין אוגוסט 2020 ליולי 2021.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים