שיתוף
תגובות
חדשות » שדולת א״י חושפת: פרק האכיפה החדש בנגב שונה
אפס אכיפה
בשדולת א״י חושפים: בניתוח של הפרק האכיפה החדש בנגב עולה כי הוא ללא נטיעות, ללא תקנים ותקציבים לאכיפה, ועם מדיניות אכיפה חדשה ותמוהה – כך יראה פרק האכיפה
שר החינוך יואב קיש | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

בשדולת א״י ניתחו הערב את פרק האכיפה החדש בנגב, אותו תביא השרה שקד לוועדת השרים לאחר שהופרד מתכנית החומש, וחושפים כי הוא שונה לחלוטין מנטיעות קק"ל ושאר תכניות לשימור הקרקע, מתקציבים ומתקנים. גם אם כל אלה מתחבאים במשפט שהוטמן בדברי ההסבר להחלטה, עדין חסרונם מההחלטה עצמה בולט ומסוכן.

כמו"כ ניכר מפרק האכיפה החדש, שהאכיפה תתמקד בתכניות "תומכות הסדרה" ולא בתכניות שמטרתן לשחרר מקסימום אדמות מדינה מבניה בלתי חוקית.

על פי השדולה, סעיף שימור הקרקע באמצעות נטיעות, השכרה, וקידום תכניות – הושמט לחלוטין, בעוד בנוסח הקודם שרע״מ התנגדו אליהם הנטיעות תוקצבו ב-30 מלש"ח לפחות.

עוד הושמטו הסעיפים העוסקים בפיקוח, כגון 10 מפקחים לסיירת הירוקה, 32 מלש"ח לרמ"י, 5 מפקחים ליחידת האכיפה הארצית + 7 מלש"ח, 4 מפקחים לוועדות המקומיות לתכנון ובניה במרחב באר שבע + 3.5 מלש"ח.

כמו כן אומרים בשדולה כי בסעיף הראשון של ההחלטה החדשה נכתב "שמירת אדמות המדינה מפלישות" וזאת לעומת הנוסח הקודם בו כתוב "מפלישות חוזרות". עוד מציינים כי באותו סעיף 1 נכתב "בכפוף למדיניות האכיפה של גורמי האכיפה" והושמט "בהתאם לתיגבור האמצעים והצעדים"

בעקבות אלה ועוד כמה שינויים אומרים ראשי שדולת א״י ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק כי ״פרק האכיפה החדש הוא בלוף ואחיזת עינים שנועדה לנסות לאחז את עיני הציבור במטרה להסתיר את הכניעה המוחלטת לרע״מ והפקרת הנגב.

אנו מודאגים מאד גם מהבטחתו של מזכיר הממשלה, שהבטיח לרע"מ ״צמצום מדיניות האכיפה״, שכן ההחלטה כולה כפופה לאותה "מדיניות אכיפה" שתצומצם בהתערבות מגבוה. זוהי סכנה חמורה לנגב ולמדינת ישראל ואנו קוראים לשרים שקד ואלקין לא לתת ידם לאישור הפרק המדובר שיהפוך לפרק אפל בתולדות ישראל״.

החדש לעומת הישן.
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים