שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שדולת חומש הגיעה למאהל המחאה
חיזוק
חברי שדולת 'חומש תחילה' הגיעו למאהל המחאה שם נפגשו עם שלמה נאמן ויוסי דגן. חברי השדולה קראו לחדול ממדיניות ההריסה בחומש ולחזק את התיישבות
חברי שדולת חומש במאהל המחאה | צילום: דובורת שומרון

חברי כנסת משדולת 'חומש תחילה' הגיעו היום (ד') למאהל המחאה שהוקם על ידי ראשי הרשויות ביהודה ושומרון למול משרד ראש הממשלה בירושלים. חברי השדולה נפגשו במקום עם ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן וראש מועצת שומרון יוסי דגן, חברי השדולה חיזקו את ראשי המועצות במאבקם וקראו שלא לפנות את היישוב חומש, קראו לחזק את ההתיישבות הצעירה וראשו לשמור על כל אדמות המדינה גם בנגב וגם ביהודה ושומרון.

יו"ר השדולה בכנסת, חה"כ יולי אדלשטיין שנמצא בבידוד על פי הוראות משרד הבריאות, חיזק את חברי השדולה ואת אנשי מאהל המחאה "שדולת 'חומש תחילה', ממשיכה את המאבק בממשלת הפינוי. רק אתמול ראינו את ההתפרעות שלוחת הרסן כלפי יהודים בנגב. זו דוגמא מובהקת לחולשתה של הממשלה ושל העומדים בראשה ואנחנו כאן כדי לעצור את הממשלה הזו. הישוב חומש הוא אבן הדרך וקרב הבלימה של ההתיישבות היהודית בנגב ובשומרון אל מול כיבוש הנגב בפועל על ידי התנועה האסלאמית ושלוחיה. אני מחזק את יושבי מאהל המחאה ואת ידי ראשי המועצות. יחד, בנחישות, נחזיר ואף נרחיב את כל הישובים שפונו עד כה", הוסיף חה"כ אדלשטיין.

חה"כ ישראל כץ שוחח במאהל על חטאי הממשלה "אני רוצה לחזק מכאן את ישיבת חומש. ולבקש מלומדי התורה להתמיד בלימודם החשוב. הגענו לכאן לחזק את כל ההתיישבות ולראות איך חטא אחד מתחבר לחטא נוסף וכך מתגלגלים עוד ועוד חטאים, ומה שמתחיל בשומרון, ממשיך בנגב וברחבי הארץ. מה שמתחיל בחלוקת עשרות מיליארדים למנסור עבאס ממשיך בזה שעבאס קובע שאסור למדינה היהודית לטעת עצים באדמת ארץ ישראל בנגב", אמר חה"כ כץ.

עוד הוסיף חה"כ כץ כי הממשלה הנוכחית קורעת את העם היהודי "אנחנו עדים כאן לתופעות שלא חלמנו שנראה של החרמה של יהודי כלפיי יהודי, מה שמביא להסתמכות על התנועה האסלאמית בתוך מדינת היהודים. לכן אנחנו חייבים לא רק לחזק את ההתיישבות אלא גם להפיל את הממשלה הזו, על מנת שנוכל להעלות ממשלה לאומית בראשות הליכוד שתוכל לגבות את ההתיישבות ולהוביל את מדינת ישראל אל מול כל האתגרים", סיכם חה"כ כץ את דבריו.

חה"כ מאיר פורוש מסיעת יהדות התורה תיאר את מצב הממשלה "אני מזועזע מהרעיון לקחת את הישיבה בחומש ולהרוס אותה. נפתלי בנט יודע היום שהוא לא שולט בשום דבר במדינה. אנחנו רואים את כל הביקורים במוקטעה, ואת ביקורי מוקטעה בראש העין. אנחנו רואים את מחמוד הבוס, שאם הוא רוצה יהיו דיונים במליאה, ואם לא אז לא. כל מה שקשור אלינו, אם זה בתורת ישראל, או בארץ ישראל, הוא הבוס", תיאר חה"כ פורוש.

"אני קורא לראש הממשלה להתעשת מזה מהר. אחרת הוא יצא בבושת פנים. לא ייתכן שכיהודי שאמר שהוא מאמין בכל מה שקשור לארץ ישראל, לעם ישראל, ולתורת ישראל, הוא יונהג על ידי קבוצות שרוצות לעקור ולהוציא אותנו מכאן", אמר חה"כ פורוש.

"לא ייתכן שכאשר עוקרים יהודים מאדמתם, המדינה מתנהלת כסדרה והכנסת ממשיכה כרגיל", אמר חה"כ מיקי זוהר במאהל, " אך ברגע שאנחנו רוצים לטעת עצים בארץ ישראל, פתאום המליאה מושבתת והכנסת שוממת. במשרדים מולנו יושבים אנשים שארץ ישראל לא מעניינת אותם.

הממשלה שיושבת שם כיום לא רק מנותקת מתושבי ישראל, אלא גם אינה תומכת בארץ ישראל. וכל זה בעקבות ניהולה של המדינה על פי מועצת השורא והתנועה האסלאמית. אבות אבותינו לא חלמו שבמדינת היהודים יהיה מצב שכזה בו התנועה האסלאמית תוביל את הממשלה במדינת ישראל", הוסיף חה"כ זוהר.

ראש מועצת גוש עציוון, שלמה נאמן אמר במקום "אנחנו נמצאים במאהל של חומש, של כל ההתיישבות היהודית בארץ ישראל, אשר נפגעת יום יום מהממשלה, מהמהלכים של הממשלה, שלא יגידו לנו שיש כאן איחוד העם יש כאן פרוד העם, הפרוד של פגיעה מתמדת בכל ההערכים הלאומיים והציונים. אנחנו קוראים מכאן גם שלא לפגוע בישיבת חומש שנמצאת במקום שנים ארוכות, וגם לתמוך בהתיישבות שצריכה להימשך ולהיבנות".

ראש מועצת שומרון שנכח במאהל, יוסי דגן, סיפר לחברי הכנסת על מטרות המאהל "אנחנו עומדים כאן בצער גדול, לא רק צערם של חומש. אלא צערם של יהודים בכל מקום בארץ. בלוד, בעכו, בבני ברק, בנגב, של רוב עם ישראל שנפגע פעם אחר פעם. הממשלה הזו פוגעת בכל מקום בצורה חסרת תקדים. את הישיבה בחומש רוצים להרוס כתגובה לרצח, פרס לטרור שלא היה כמוהו. היא פוגעת בנגב כשהיא מפקירה אותו לידי הבדואים. ופוגעת בשכבות החלשות.

אנחנו עומדים כאן ואומרים, עד כאן. הציבור לא ייתן להמשיך את הדבר הזה. הממשלה הזו צריכה להתחלף לממשלת ימין אמיתית. לא ניתן להמשיך את הגירוש שעשה שרון, לא ניתן להפקיר את הנגב ולהפקיר את אזרחי ישראל", הצהיר דגן.

מחר, יום חמישי, יום השלושים להירצחו של יהודה דימנטמן, בשעה 18:30 יקיימו ראשי המועצות הפגנת ענק מול משרד ראש הממשלה בירושלים. ראשי המועצות קוראים שלא להרוס את חומש, לא להיכנע לטרור ולהפסיק את ההשתלטות של הערבים על השטחים הפתוחים. כמו כן הם קוראים לממשלה להסדיר את התיישבות הצעירה, להחזיר את הביטחון ביהודה ושומרון וכן את תכנוני היישובים, ובראשם תכנון מחדש של חומש לקראת בניה מחודשת של המקום.

נזכיר כי השבוע הפגינו מאות רבות של מפגינים מול ישיבת הממשלה השבועית במסגרת מאהל המחאה. בהפגנה השתתפו רבנים, אישי ציבור וראשי מועצות ביו"ש והם ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת קדומים חננאל דוראני, ראש מועצת קרית ארבע אליהו ליבמן וראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים