שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » שדרוג הסכם הסחר והיחסים הכלכליים בין המדינות
ישראל ובריטניה יבחנו
הבוקר נפגשה שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי עם מזכירת הסחר הבינל' הבריטית אליזבת טראס. זהו ביקורה הראשון של השרה הבריטית בישראל
דגל ישראל ובריטניה | צילום: uskpp, שאטרסטוק

הבוקר (רביעי) נפגשה שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי עם מזכירת הסחר הבינל' הבריטית אליזבת טראס. הפגישה התקיימה בעקבות הגעתה של השרה הבריטית לישראל לרגל עגינה של ספינת חיל הים המלכותי בנמל חיפה וסדרת אירועי מיתוג וקידום של חברות בריטיות הפועלות בישראל או המעוניינות לפעול בה.

זהו ביקורה הראשון של השרה הבריטית בישראל. הביקור שתוכנן להתקיים בסמיכות לברקזיט, נדחה בשל משבר הקורונה, כמו גם בשל הבחירות שהתקיימו בישראל. השרה הבריטית ביקשה לנצל את ההזדמנות לפגוש ולהכיר את שרת הכלכלה והתעשייה הישראלית ולברך אותה לכבוד כניסתה לתפקיד החדש.

ביקור השרה בישראל מהווה גם הזדמנות להניע תהליך לגיבוש תכנית עבודה משותפת בתחומי המסחר והחדשנות בין המדינות, דיון בסוגיות הקשורות ליישום הסכם הסחר שנכנס לתוקפו בינואר 2021 ובחינת אפשרויות ויוזמות לשדרוג הסכם הסחר והיחסים המסחריים. אל המפגש בין השרות, הצטרפה שגרירת ישראל בבריטניה, ציפי חוטובלי.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "הבוקר היה לי הכבוד לפגוש את שרת הסחר הבריטית, אליזבת טראס. זכיתי להכיר אישה מרשימה, הממונה על יישום מדיניות הסחר הכלכלית של ממשל ג'ונסון וחותרת להוביל את בריטניה לדרך כלכלית עצמאית בעקבות הברקזיט".

"השרה טראס מחזיקה בעמדה מאוד חיובית כלפיי מדינת ישראל, רואה בה מרכז חדשנות עולמי ומבינה היטב את חשיבות היחסים הכלכליים והמסחריים בין המדינות. בפגישתנו, נראתה נכונות בשדרוג הסכם הסחר בין בריטניה וישראל ואנו נפעל לקדם זאת לרווחת המגזר העסקי, התעשייה והצרכנים בישראל ובאי הבריטי".

שרת הסחר הבריטית אליזבת טראס ציינה: "זה היה נהדר לפגוש את שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי. כשתי מדינות מסחר-חופשי דמוקרטיות, שתיהן בעלות תעשיות טכנולוגיה משגשגות, אני מצפה להעמיק את הקשרים ההיסטוריים בין בריטניה וישראל. יחד נפעל להסרת חסמי הסחר בין המדינות ונפעל לקידום הסכם סחר חופשי מתקדם התומך במשרות ומניע צמיחה".

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אוהד כהן: "בריטניה היא שותפת סחר מאוד חשובה לישראל – והגדולה באירופה. לאור החשש מפגיעה אפשרית בקשרי המסחר עם בריטניה סביב אירוע הברקזיט, הקדמנו לכונן הסכם סחר חופשי ישירות עם הממשלה הבריטית. אנו שמחים לראות שלמרות הברקזיט, מרבית הסחר בין שתי המדינות מתקיים בצורה חלקה".

"עם זאת, החברות היצואניות משקפות תמונה מורכבת יותר, ומתריעים על כך שההסדרים הנוכחיים אינם נותנים מענה כולל לשרשראות האספקה המורכבות. יש לנו עניין רב בשיפור התהליכים והורדת החסמים השונים שנוצרו בשנה האחרונה, כמו גם בשדרוג היחסים הכלכליים בין המדינות בהקשר של נושאים כגון סחר אלקטרוני, סחר בענפי השירותים והגנה על השקעות וזרימת מידע בין-גבולי".

נתוני סחר: בריטניה היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל באירופה מבחינת ייצוא והשלישית בעולם בייצוא וייבוא. היקף הסחר בסחורות ושירותים בשנת 2020 בין ישראל לבריטניה עמד על כ-9 מיליארד דולר. בעוד הייבוא הישראלי מבריטניה נמצא במגמת עליה מתונה בחמש השנים האחרונות, ואף שמר על יציבות במהלך משבר הקורונה ב-2020, הייצוא הישראלי לבריטניה חווה עליות ומורדות בשנים אלה. לאחר קפיצה של 13% בייצוא בשנת 2019, חלה ירידה בת כ-25% ב-2020, אשר נבעה בעיקרה מירידה בת 30% ביצוא מוצרים כימיים, אשר בתורם אחראיים לחלק הארי ביצוא לבריטניה.

אודות מינהל סחר חוץ: מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מגבש ומוביל את מדיניות סחר החוץ של מדינת ישראל במטרה להגביר את כושר התחרות של התעשייה הישראלית, למען הגדלה וגיוון של היצוא הישראלי ומשיכת השקעות זרות באמצעות: מערך של 44 נספחויות כלכליות, ייזום וכינון הסכמי סחר לשיפור תנאי הסחר של ישראל, כלי סיוע מימונים לשיווק בין-לאומי ופיקוח על הייצוא הדו שימושי והאב"כ.

על פי נתוני המינהל, טיפל מערך הנספחויות הכלכליות בשנת 2020 בלמעלה מ- 4,000 פניות יצואנים, ארגן למעלה מ- 650 משלחות עסקיות נכנסות ויוצאות (מרביתן וירטואליות לאור משבר הקורונה) וסייע לקדם עסקאות יצוא והשקעות בהיקף של כמיליארד דולרים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים