שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » שואב אבק – איך לבחור ומה הם הסוגים השונים?
שואב אבק | צילום: freepik

שואב אבק חשמלי נייד הומצא בשנת 1907 על ידי ג'יימס ספנגלר מאוהיו ארה"ב וכבר בדגם ראשון זה ניתן היה למצוא רבים מהמרכיבים של שואבי אבק מודרניים, כמו למשל מנוע חשמלי המסובב מעיין מאוורר ליצירת זרם אוויר ויניקה בפתח השואב, שק מבד שמשמש מסנן, או מיכל מתפרק לאיסוף לכלוך ואבק – ועוד אביזרים המסייעים להנעת השואב על גבי המשטח אותו מנקים.

כיום קיים מגוון עצום של שואבי אבק, החל ממערכות חדשניות של שואב אבק מרכזי, דרך שואבי אבק אלחוטיים (נטענים), ועד שואבי אבק רובוטיים. תוכלו לבחור בין שואב אבק עומד, שואב אבק נגרר, ואפילו ללכת על שואבי אבק חצי תעשייתיים או שואבי אבק היפו אלרגניים למי שמתעטשים רק מהמחשבה על שאיבת אבק.

ההיצע הגדול מבטיח שניתן למצוא שואב אבק שיספק מענה מושלם לצרכים שלנו, אבל כדי לבחור נכון – כדאי לדעת מה מייחד כל סוג של שואב אבק ולהבין את יתרונותיהם וחסרונותיהם של הדגמים השונים. המדריך הזה נועד עבור מי שבדרך לבחור את שואב האבק הבא שלו – זה מה שחשוב שתדעו על סוגי שואבי אבק והיתרונות של כל אחד מהם.

מה יותר טוב -שואב אבק נגרר או שואב אבק עומד?
שואבי אבק רגילים לבית נחלקים לשני סוגים, שואב אבק נגרר הוא הסוג המוכר והנפוץ ביותר ושואב אבק עומד גם הוא זוכה להצלחה רבה בשנים האחרונות. שואב אבק נגרר מצויד באביזרים שניתן להתקין על קצה צינור השאיבה, הוא יעיל מאוד ומאפשר גישה לאזורים צרים, פינות ומסילות, הוא מתאים לניקוי כל משטח, ריפוד, שטיח, רצפה ועוד. שואב אבק עומד ניחן בעוצמה גבוהה יחסית לשואב אבק נגרר, הוא מתאים במיוחד לניקוי שטיחים ופחות לשאיבת אזורים שקשה להגיע אליהם.

ניתן לדעת כמה עוצמתי הוא דגם מסוים של שואב אבק לפי ההספק החשמלי שלו. כך למשל שואב אבק נגרר בעל הספק של 1,600 וואט הוא חזק פחות משואב בעל הספק של 2,000 וואט. תכונות חשובות נוספות הן שיטת השאיבה (אשר יכולה להיות ישירה או ציקלונית), סוג המסנן ומיכל האיסוף.

שואב אבק אלחוטי (נטען)
הצורך להפעיל את שואב האבק תוך שהוא מחובר בכבל לשקע חשמלי הופך את השימוש בו למסורבל מעט. מרגע שהיו בנמצא סוללות נטענות חזקות, קלות ומאריכות ימים מספיק הופיעו שואבי אבק אלחוטיים, שואבים שפועלים בלי חיבור קבוע לחשמל. שואבי אבק נטענים מומלצים הם נוחים להפעלה אולם נוטים להיות חלשים יחסית לשואבי אבק רגילים (נגררים או עומדים). חסרון נוסף של שואבי אבק אלחוטיים הוא זמן הפעלה מוגבל (עד שהסוללה מתרוקנת וצריך להניח את השואב חזרה במתקן הטעינה).

שואב אבק רובוטי
שואב אבק רובוטי הוא מכשיר אוטונומי לשאיבת אבק. מדובר למעשה בשואב אבק נטען הניחן ביכולת להתנייע בכוחות עצמו ברחבי החדר תוך למידת המרחב ומעבר על השטח כולו. שואבים רובוטיים מומלצים ניתנים לתכנות כך שיצאו בעצמם בשעה מוגדרת, עם תום הניקוי הם חוזרים עצמאית לעמדת הטעינה. חסרונם העיקרי של שואבי אבק רובוטיים הוא מחיר גבוה יחסית.

כדי לבחור את שואב האבק המתאים ביותר עבורכם כדאי לערוך רשימה של תכונות שתרצו למצוא בשואב האבק החדש שלכם. כך למשל, מי שחשוב להם עוצמת שאיבה גבוהה ויכולת להתמודד עם נפח גדול יחסית של לכלוך ימצאו מענה טוב בשואב אבק עומד איכותי וחזק. לעומתם, מי שצריכים מכשיר חכם שיפעל עצמאית וישמור על רמה גבוהה של ניקיון באזור שאינו צובר לכלוך במהירות יעשו בחוכמה אם יבחרו שואב אבק רובוטי מתקדם.

בתחום שואבי האבק ישנם יצרנים מוכרים כגון דייסון, בוש, פיליפס ומורפי ריצ'רדס. שואבי אבק רובוטיים פופולאריים הם רומבה (של iRobot) ודגמים מתקדמים של חברת שיאומי. מחירים של שואבי אבק נעים בין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים ולכן חשוב לבחור נכון כדי להימנע מלהוציא סכום גבוה עבור מוצר שאינו המתאים ביותר עבורנו.


מאת מומחי אתר www.finder.co.il

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים