שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שוב: נדחתה ישיבת הממשלה שתוכננה למחר
אחרי הנאום
השרים היו אמורים להתכנס כדי להצביע על מינוי קבע של שבתאי ופרי כמפכ"ל ונציבת שב"ס, אך בכחול לבן דרשו להעלות במקביל מינוי 36 שגרירים – ובליכוד סירבו
נתניהו וגנץ במליאה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ישיבת הממשלה שנועדה להתקיים מחר (שלישי) נדחתה למועד אחר, כך נמסר הערב (שני). על רקע הנאום החריף של יו"ר כחול לבן בני גנץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הליכוד וכחול לבן לא הצליחו להגיע להסכמות על סדר היום של הישיבה.

בישיבה היה אמורים לאשר בהצבעה את מינויי הקבע של המפכ"ל יעקב (קובי) שבתאי ושל נציבת השב"ס קטי פרי. גנץ הודיע רק בסוף השבוע האחרון שהוא תומך במינוי שבתאי, שכעת מוגדר מ"מ מפכ"ל, למינוי קבע. זוהי לא הפעם הראשונה שישיבת ממשלה מתבטלת במהלך הכהונה של ממשלת נתניהו-גנץ, שקיימת שמונה חודשים.

ב'וואלה' דווח כי בכחול לבן דרשו להעלות במקביל למינוי קבע של המפכ"ל ונציבת שב"ס הצעה למינוי 36 שגרירים במשרד החוץ, שמעוכבת מזה חודשים במסגרת המשבר הפוליטי. בליכוד סירבו, ולכן הישיבה בוטלה.

בלשכת ראש הממשלה טענו לחוסר הסכמות על סדר היום ועל הצעת החלטה של שר החוץ גבי אשכנזי לאישור מינויים בשירות החוץ. נתניהו החליט שיש להשאיר לשר החוץ הבא את הסמכות להחליט לגבי מינוי השגרירים בצמתים מרכזיים כמו בהודו ובאיחוד האירופי ולא הסכים להעלות את מינויי השגרירים לסדר היום.

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בתגובה כי "למשטרת ישראל לא יהיה מחר מפכ״ל קבוע, לא תמונה נציבת שב״ס ולא ימונו 36 שגרירים במדינות חשובות בגלל שנתניהו החליט לבטל את ישיבת הממשלה. שוב הוכח ששיקולים אישיים ורק הם מובילים את נתניהו. אעשה הכל כדי שייבנה כוח פוליטי חזק וגדול שיוציא את ביבי מבלפור. אם האגו ילך, ביבי ילך".

מהליכוד נמסר היום אחרי נאום גנץ כי "בזמן שהפוליטיקאים עסוקים בפוליטיקה, ראש הממשלה נתניהו מביא מיליונים חיסונים לכל אזרחי ישראל – בלי יוצא מן הכלל – ומנהיג את ישראל לצאת ראשונה בעולם מהקורונה, לפתוח את הכלכלה ולחזור לחיים".

גנץ אמר בנאום כי ", "בזמן שעשרות אלפי עסקים קרסו ומאות אלפי אזרחים נשארו ללא פרנסה- ביבי היה עסוק לסדר לעצמו הטבות מס במיליונים. בזמן שהסבים והסבתות שלנו חגגו לבדם את ליל הסדר- ביבי המשיך להתנהג כאילו שהחוקים של כולנו לא חלים עליו. בזמן שמגיפה אמיתית וקטלנית משתוללת בחוץ ומאיימת על החיים של כולנו- ביבי ממשיך להסית, לפלג, לסכסך, ולפרק אותנו מבפנים. רק כי זה משרת את האינטרס האישי שלו. רק כדי שהוא יוכל להימלט מאימת בית המשפט. שוחד. הפרת אמונים. מרמה".

"הוא רימה אותי. הוא רימה אתכם. הוא רימה פעם אחת יותר מדי. מעכשיו יהיה תשלום במזומן על התרגיל שהאיש הזה עשה ועושה למדינת ישראל. כשר הביטחון ושר המשפטים אני הולך להילחם לצד תושבי ישראל: וגם אתה הולך ביבי. הולך לבית המשפט. אנחנו נוודא שזה יקרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים