שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » שוטר התחזה לפורץ והותקף ע"י חבריו
מבוכה
שוטר שהתחזה לפורץ במסגרת תרגיל פתע – התלונן נגד חבריו במח"ש. הסיבה, לטענתו: במהלך ה"מעצר", לפני שהבלשים גילו כי למעשה מדובר בתרגיל, הפעילו כוח בלתי סביר
שוטר בודק רכב במחסום. אילוסטרציה | צילום: דוברות המשטרה

מבוכה במשטרת ירושלים: שוטר שהתחזה לפושע במהלך תרגיל פתע שנערך באחת מתחנות המשטרה במחוז, נפצע בעת "מעצרו" והגיש תלונה במח"ש נגד הבלשים ש"עצרו אותו". טענתו: שימוש בלתי סביר בכוח. כך פרסמת כתבת לענייני משטרה ופלילים של ישראל היום אפרת פורשר.

ל"ישראל היום" נודע כי במהלך תרגיל פתע, שהתקיים לפני כשלושה שבועות בתחנת הראל שבמבשרת ציון ודימה התפרצות לבתים על רקע העלייה באירועי פריצות באזור – אחד השוטרים שהשתתף בתרגיל ומשתייך ליחידה אחרת במחוז ירושלים, התבקש להתחזות לפורץ. אך האירוע יצא משליטה

צוות בילוש של תחנת הראל, שלא ידע כמובן כי מדובר בתרגיל, קיבל את הדיווח, הגיע לאזור ובפעילות מבצעית הצליח לתפוס את "הפורץ". במהלך מעצרו, כאשר הם עדיין לא יודעים כי מדובר בעצם בתרגיל, התפתח מעין מאבק בין הבלשים לחשוד כפורץ, שבמהלכו הוא נחבל קלות ונפצע בפניו.

בשום שלב אף אחד עדיין לא חשב להכריז כי מדובר בתרגיל, ורק כאשר המפקדים בשטח זיהו כי האירוע כבר יוצא מכלל שליטה, יצאה הקריאה בקשר: "תרגיל, תרגיל, תרגיל".

הבלשים הופתעו לגלות כי בעצם מדובר באחד משלהם, אלא שבכך לא הסתיים האירוע. השוטר, אשר משרת כבר שנים במשטרה, ושכאמור נחבל במהלך "מעצרו" – החליט להגיש נגד חבריו תלונה במח"ש בגין סעיף של שימוש בלתי סביר בכוח. הבלשים נותרו המומים, שהרי בסופו של דבר רק ניסו לבצע את תפקידם ולעצור "עבריין מועד".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מקיימת במהלך השנה תרגילים שונים ומגוונים במגוון תרחישים, כדי לשמר ולשפר את המענה המשטרתי והכשירות המבצעית, כמו גם לצורכי למידה".

לדברי המשטרה, "במקרה זה תורגלו שוטרי התחנה בתרחיש של אדם חשוד במתכונת של תרגיל פתע. במהלך התרגיל בוצעה השתלטות של השוטרים המתורגלים על שוטר שביים את האדם החשוד תוך שימוש בכוח, וכתוצאה מכך הוא נחבל קלות. נוכח התרחשות חריגה במהלך התרגיל, בוצע הליך בירור והפקת לקחים, ובהמשך אף הועבר המקרה לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים