שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » שוטר יוכל לחפש ללא צו – "יפגע אנושות בפרטיות"
רוטמן תוקף
"בג"ץ לא אמור לבטל חקיקה שכזו. זה התפקיד של נבחרי הציבור לעצור אותה ואם לא מצליחים, לפעול לבטלה", טען ח"כ שמחה רוטמן בפוסט
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ שמחה רוטמן מתייחס בפוסט על האישור שניתן למשטרה לבצע חיפוש בבתים ללא צו: "בוועדת חוקה אתמול, אושר חוק החיפוש ללא צו. חוק שעצם קיומו יפגע אנושות בחירות, בקניין, בפרטיות ובזהותה של מדינת ישראל".

"מדינה שבה שוטר יכול להיכנס לבית בכח ולבצע חיפוש ללא צו ואפילו ללא חשד שמישהו בבית ביצע עבירה, היא לא מדינה חופשית. אני כבר לא מדבר על רמיסת חוקי היסוד".

"בג"ץ לא אמור לבטל חקיקה שכזו. זה התפקיד של נבחרי הציבור לעצור אותה ואם לא מצליחים, לפעול לבטלה".

"יו"ר וועדת חוקה וחברת הוועדה גבי לסקי, תחשבו שהחוק הזה היה מגיע לחקיקה כשאתם ומפלגתכם לא בשלטון. הרי הייתם מראשוני הזועקים כנגדו והעותרים כנגדו. אל תיתנו לחוק הזה לעבור!"

"הייתי פונה לשאר חברי הוועדה מהקואליציה שהצביעו בעד החוק אתמול, אבל רובם ככולם לא נכחו ברוב דיוני הוועדה, הם אינם מכירים את פרטי החוק והם הצביעו בהתאם לצו הקואליציה".

"אתם שהייתם בכל הדיונים ויודעים שיש אלטרנטיבות טובות, אל תהיו חתומים על הכתם הזה בספר החוקים של המדינה! עד כאן בלי פוליטיקה".

"אבל בלי מילה פוליטית אי אפשר. הדרך הטובה ביותר לדעת שאנחנו בממשלת שמאל על מלא היא השתיקה מחרישת האוזניים של ארגוני החברה האזרחית משמאל. זה נכון, הם שלחו מכתבים לוועדה, והביעו התנגדות".

"אבל אם שר הבט"פ היה אמיר אוחנה ורה"מ היה בנימין נתניהו העיניים היו רושפות, האולפנים היו נחרכים מזעקות השבר. היו עושים גיוס המונים, מכתבים של אנשי רוח, עצרות של אמנים ומיצגי מחאה. זה בעיקר מאכזב".

"ודווקא כשמדובר בחוק שחברי הכנסת שהם עורכי דין ובמיוחד הפליליסטיים שבהם, דיברו נגדו בוועדה בלי הבדל של שמאל וימין, קואליציה ואופוזיציה. מביך ומקומם".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים