שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שוטר נפצע בפניו במהלך התפרעויות הערבים
שער שכם
פעילי ארגון להב"ה מקיימים הערב הפגנת מחאה בשער שכם "למחות על אזלת היד מול הטרור הערבי". שוטרי מג"ב וכוחות תגבור רבים נערכים לקראת המחאה
תגיות: ,
שוטר נפצע בפניו במהלך הפגנה | צילום: דוברות המשטרה

על רקע מקרי האלימות בימים האחרונים בין הערבים ליהודים בירושלים, פעילי ארגון הימין להב"ה צפויים לקיים הערב (חמישי) הפגנת מחאה בשער שכם. בארגון להב"ה קראו לפעילים להגיע כדי "למחות על אזלת היד מול הטרור הערבי". במשטרת ירושלים נפרסו בכוחות מתוגברים לקראת המחאה, וארבעה בני אדם כבר נעצרו בחשד לתקיפת עובר אורח סמוך לשער יפו, והועברו לחקירה.

טרם תחילת המחאה, כוחות המשטרה אשר בשטח מפזרים התפרעויות ליד שער שכם, אשר במהלכן ערבים יידו אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים. שוטר מיחידת הפרשים נפצע מאבן שהושלכה ופגעה בפניו. השוטר מטופל בשטח על ידי מערך הרפואה המשטרתי. השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים.

משטרת מחוז ירושלים, שוטרי מג"ב וכוחות תגבור רבים נערכים לקראת המחאה. הכוחות, גלויים וסמויים, שנפרסו כבר בשעה האחרונה באזור המחאה ובמקומות נוספים בעיר יפעלו בנחישות לשמירת הסדר ומניעת אירועי אלימות במקומות השונים.

לצד זאת, ממשיכה המשטרה בחקירת אירועי האלימות השונים שאירעו לאחרונה ושחלקם אף הועלו לרשת החברתית, אירועי הפרות הסדר, גרימת נזק והתפרעויות בגינם נעצרו עד כה 79 חשודים בעבירות אלו ול-64 מהם הוארך מעצרם לטובת המשך פעולות החקירה וכנגד שניים מהם המעורבים באירועי אלימות אף הוגשה היום הצהרת תובע לקראת כתב אישום שיוגש בימים הקרובים על ידי הפרקליטות.

בנצי גופשטיין מארגון להב"ה אמר כי הגיע הזמן לשים סוף ל- "הפקרתם של תושבי ירושלים, המותקפים מדי יום בידי ערבים". הגיעו מים עד נפש. רק לפני שבוע חגגנו את יום העצמאות, את היותנו עם חופשי בארצנו, אבל במקום זאת הפכנו להיות עם נרדף בארצנו". במקום להנחית מכה אנושה על הטרור, המשטרה מגלה רפיסות ואזלת יד חסרת תקדים".

בארגון אף הוסיפו כי הגיעו לידיהם מידע על ארגוני ופעילי שמאל, שבכוונתם להגיע להפגנה כדי לשבש אותה. בהודעה שנשלחה באחת הקבוצות של פעילי השמאל נכתב כי בכוונתם ליצור "חומה אנושית של תקווה כדי למנוע פוגרום בירושלים".

מוקדם יותר ח״כ מוסי רז ממרצ שיגר מכתב לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בו הוא קורא לו לנקוט בכל המאמצים על מנת להבטיח את שלום הציבור ולמנוע פגיעות בנפש וברכוש במוקד ההפגנה שאמורה להערך ע"י ארגון להב"ה בשער שכם בירושלים.

ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי אמרה: "אני וחברי לסיעת מרצ הוצאנו מכתב למפכ״ל המשטרה מפאת חשש ממשי לחיי אדם עקב אירוע של להב״ה הערב בירושלים. מדובר בהתארגנות ללינצ' ולא פחות. אני מצפה ממפכ"ל המשטרה שישלח תגבור מאסיבי של כוחות המשטרה לאזור. אסור לחכות לרצח הבא. חייבים לפעול ביד קשה עכשיו. ליבי יוצא לערביי ירושלים שחיים בפחד וחרדה ולא מקבלים הגנה הולמת מהמשטרה".

ממפלגת חד"ש אשר ברשימה המשותפת נמסר: "התנועה הכהניסטית של בן-גביר וגופשטיין רודפת ומכה פלסטינים בירושלים כבר מספר ימים. הערב קראו הפורעים בגלוי להצטיידות בנשק ולרצח ערבים באשר הם. ומשטרת אוחנה-נתניהו? זו מגלה איפוק אל מול האלימות הפשיסטית הגואה, ואם כבר עושה משהו – הרי זה נגד המותקפים הפלסטינים. נתניהו לא המציא את הכהניזם, אך הוא זה שהפך אותו לזרם מרכזי, ואת אלימותו – למקובלת. אנו קוראים לכולם להוקיע את תנועת השנאה הכהניסטית ולעמוד כנגדה ללא היסוס או גמגום."

יו"ר הרשימה המשותפת, חה"כ איימן עודה, פנה אף הוא לשר לבטחון פנים ואמר: "מזה מספר ימים אנו עדים למעשי אלימות קשה מצד פעילי ארגון להב״ה הקיצוני, תוך קריאה ברורה לאלימות ומעשי טרור נגד תושבי העיר הערבים. ידיעות רבות שהתפרסמו בימים האחרונים מצביעות על כך שמנהיגי ארגון להב״ה הקיצוני מלבים את האווירה המתוחה בעיר, מעודדים את מעשי האלימות ומתדרכים פעילים כיצד לתקוף ערבים, היכן לרכוש כלי תקיפה וכיצד לחמוק מזיהוי. הריני להדגיש כי המשטרה היא האחראית לביטחון תושבי ירושלים ולכל אלימות שתופנה כלפיהם. ללא פעולה מצידך מצב מסוכן זה עלול להביא לפגיעה קשה בתושבי ירושלים, ואף לגרוע מכל – פגיעה בחיי אדם. ללא פעולה מצידך מצב מסוכן זה עלול להביא לפגיעה קשה בתושבי ירושלים, ואף לגרוע מכל – פגיעה בחיי אדם"

מהמשטרה נמסר כי "נאפשר לכל אדם את זכות המחאה וחופש הביטוי בהתאם לחוק, אך נפעל באפס סובלנות כלפי כל גילוי אלימות, הפרת סדר ופגיעה בביטחון הציבור".

כזכור מקרי האלימות תפסו תאוצה לאחר סרטון שהופץ ברשת בו נראה צעיר ערבי, מתעד את עצמו סוטר לבחור ישיבה במהלך נסיעה רכבת הקלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים