שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » שומן ועודף משקל – מי אמר שיש קשר?
הנחיות חדשות בקנדה
מתברר כי למצב הבריאותי משקל משמעותי בקביעה האם אדם סובל מהשמנת יתר • רופאים בקנדה קיבלו הנחייה לשנות את 'הדעה הקדומה' המקובלת לגבי אנשים עם עודף משקל
השמנת יתר | צילום: Tom Wang, שאטרסטוק

תשכחו מכל מה שידעתם על עודפי משקל ואנשים שמנים. לא עוד משקל האדם הוא שיקבע אם הוא שמן או לא. מחקר חדש שפורסם בקנדה מגלה, כי המקור להשמנה נעוץ בנסיבות ומוטיבים שונים המאופיינים בגוף האדם ובמערכת החיסונית שלו.

המחקר שפורסם בכתב העת של ההסתדרות הרפואית הקנדית מדווח, כי הרופאים בבתי חולים בקנדה קיבלו הנחייה לשנות את הגישה ואת 'הדעה הקדומה' לחולים הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר תוך ציפייה לגישה שונה מזה שהכרנו עד היום לטיפול במחלה.

"על הרופאים להתמקד בניסיון להתחקות אחר שורשי הבעיה שממנה נובעת ההשמנה, ולנקוט בגישה הוליסטית יותר", נכתב בכתב העת הרפואי.

לדברי ד"ר קסימנה ראמוס-סלאס, מנהלת המחקר והמדיניות העוסקת בהשמנת יתר בקנדה ואחת ממחברי ההנחיות החדשות, במקום פשוט לייעץ לחולים "לאכול פחות ולזוז יותר", יתבקשו הרופאים לספק תמיכה ולהמליץ על קבלת עזרה בטיפול פסיכולוגי, שימוש בתרופות ואפילו ניתוחים בריאטריים כמו ניתוח מעקף קיבה. עם זאת, ההנחיה אינה מבטלת לחלוטין את הגישה המסורתית לירידה במשקל.

לדברי קסימנה, "כל בני האדם, ללא קשר לגודל הגוף שלהם, היו יכולים להיטיב מאימוץ דפוס אכילה בריא ומאוזן ומעיסוק בפעילות גופנית קבועה. עם זאת, לעיתים קרובות קשה לשמור על המשקל מכיוון שהמוח יפצה על ידי תחושת רעב גדולה יותר ובכך יעודד אנשים לאכול יותר".

המחקר מתייחס לתזה הרווחת ולפיו אנשים שירדו במשקל נוטים לחזור למשקל הקודם, "דיאטות לא עובדות. הן לא דבר שהוכיח את עצמו לטווח הרחוק", היא אומרת. לדבריה, "על רופאים לבקש רשות מהמטופל לפני שהם דנים במשקל שלו כבעיה עמה יש להתמודד בתכנון הטיפול ולעבוד איתם בשיתוף פעולה כדי להתמקד ביעדים בריאותיים החשובים להם, במקום רק להורות להם לצמצם את צריכת הקלוריות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים