שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "שופטי בג"צ החצופים – כפייה חילונית"
זעם חרדי
ליצמן: "החלטה מקוממת ומתריסה". גפני: "נדרוש בכל תוקף את פסקת ההתגברות". אביטן: "בג״צ פורם את החוטים האחרונים בזהות היהודית". אשר: "נסגור בחקיקה את הפירצה"
לחם | צילום: Master1305, שאטרסטוק
תגובת השר לשירותי דת להחלטת בג"ץ |
צילום: דוברות השר

יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן הגיב היום (ראשון) להחלטה המקוממת של בג"ץ בנושא הכנסת חמץ בפסח לבתי החולים ואמר כי "ההחלטה לחייב הכנסת חמץ לבתי חולים בחג הפסח – מקוממת ומתריסה. זוהי כפייה חילונית מוצהרת במרחב הציבורי. במשך השנים הצלחנו להיאבק משפטית נגד המזימה להפרת הסטטוס קוו בבתי החולים הממשלתיים. נמשיך לפעול בכל דרך למניעת פגיעה כה אנושה במסורת ישראל".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר בתגובה לפסיקת בג"צ: "שופטי בג"צ החצופים מנצלים את התקופה שבין כנסת אחת לשניה, שאי אפשר להעלות את התיקון לחוק שלי בעניין הזה, ולא מתחשבים ביהודים שומרי כשרות הנזקקים להגיע לשירותי בתי החולים בפסח. נדרוש בכל תוקף את פסקת ההתגברות כדי לעצור ולעשות סדר בכח הלא מוגבל שלהם".

הרב יעקב אביטן, השר לשירותי דת בתגובה להחלטת בג"צ: "מדובר בהחלטה שערורייתית הפוגעת אנושות בציבור הישראלי שרובו ככולו נזהר מחמץ בפסח, ודורסת ברגל גסה את הסטטוס קוו הקיים. בג"צ באופן שרירותי החליט לדחות את בקשת הרבנות הראשית לישראל לקיום דיון נוסף בסוגיה משמעותית זו, בקשה אליה הצטרף אף היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדנבליט".

"משמעות ההחלטה היא הכשלה חמורה של רבבות עמך בית ישראל. המקפידים הקפדה יתירה על אי אכילת חמץ בפסח, וכעת אין דרך להבטיח שמאושפזים אלו יאכלו כשר בפסח. באופן הזה בג״צ פורם את החוטים האחרונים בזהות היהודית ובאחדות העם. אני קורא לבג"צ להתעשת ולכבד את רצון הרוב בישראל ולקיים דיון נוסף בסוגיה. לא יתכן שבמדינת היהודים לא יתאפשר לציבור לשמור על אי אכילת חמץ בפסח", דברי השר אביטן.

סגן השר אורי מקלב: "פסיקת בית המשפט אינה מגיע על רקע חוקתי, אלא מתוך השקפת עולם מנוכרת של השופטים שאינם מייצגים את הרוב בארץ ישראל השומר כשרות בפסח. פסיקה אטומה ומנוכרת זו לא באה לאפשר חופשיות למי שאינו רוצה להקפיד על חמץ בפסח – אלא פוגעת באופן ממשי ברוב ישראל השומרים מחמץ בפסח, ופוגעת באופן המעשי מהחולים המאושפזים בבתי החולים לשמור כשרות בפסח. בית המשפט בפסיקתו זו מייצג את עצמו בלבד".

סגן השר מאיר פרוש בתגובה על פסיקת בג"צ: "מדובר בפסיקה שערוריתית שמצטרפת להתנהלות הדיקטטורית והאטומה של שופטי בג"צ, שדורסת את רצונם של רוב חלקי העם ופוגעת בסטטוס קוו. אין מנוס מלחוקק חוקים שיגבילו ויעמידו את בג"צ במקומם".

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר: "בג"ץ החמץ הוא עוד דוגמה לניתוק ולאטימות של השופטים שבשם הליברליזם כופים את דעתם על הרוב המסורתי במדינת ישראל. אני בטוח שמהבחירות האלו, שיתקיימו חמישה ימים לפני חג הפסח, נצא גדולים ומחוזקים ונסגור בחקיקה את הפירצה שמאפשרת לבג"ץ להשליט את מרותו על העם".

ח"כ יעקב טסלר בתגובה להחלטת בג"ץ: "פעם אחר פעם בג"ץ מתערב בתחומים שאינם בסמכותו ודוחף את הכנסת לקבוע בחקיקה נורמות שהיו בקונצנזוס במשך כל השנים. מרבית אזרחי ישראל נזהרים מאיסור חמץ בפסח וקבלת עתירה קנטרנית הפוגעת במרבית הציבור, רק מוכיחה את הצורך המיידי בהגבלת כוחו של בג"ץ וצמצום זכות העמידה".

סגן שר העבודה, הרווחה והשרותים החברתיים, חה"כ משולם נהרי בתגובה להפרת הסטטוס קוו: "החלטת בג"ץ לאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים בארץ רק מחדדת את הצורך לעגן בחקיקה את כל הנושאים העומדים על הפרק ואשר בכל זמן מנסים גורמים שונים לפגוע בסטטוס קוו ולשנות את המציאות בשטח. בכך הם מנסים לפגוע ביכולת של כלל האזרחים לחיות ביחד ולכבד זה את זה כפי שהיה מאז קום המדינה. ישנם גורמים המעוניינים "לקדם" את המדינה ולהפוך אותה למדינה ככל העמים. הם אינם יכולים לגייס את שליחי הציבור, ולכן פונים לקבל סיוע מבית המשפט ובכך לשלול את סמכות הכנסת בכל דבר ועניין".

סגן שר הפנים הרב יואב בן צור בתגובה להחלטת בג"ץ: "מדינת ישראל היא קודם כל מדינה יהודית ואחרי זה דמוקרטית. לאורך כל הדורות והגלויות עם ישראל חלם ונלחם להגיע לארץ ישראל נחלת אבותינו בכדי שיוכלו לשמור את תורת ישראל. נבחרי הציבור הם אלו שנבחרו ע"י הציבור בהליך דמוקרטי והם אלו שיקבעו את החוק. שופטי בג"ץ שוב פעם בוחרים להתערב בצורה שערורייתית בנושאי הדת תוך פגיעה בתורת ישראל ועם ישראל".

ח"כ אוריאל בוסו: "בג"ץ ממשיך לחרב את עקרונות המדינה היהודית ולהשליט עליה עקרונות מעוותים בצורה לא דמוקרטית ובחוסר סמכות. יש לעשות סוף להליך הזה שיושבים שופטים ומקבלים החלטות לפי רחשי ליבם בעוד נבחרי הציבור וחברי הכנסת עמלים בוועדות יום וליל בכדי להגיע למתווים מסודרים בנושא הזה מבלי שאף צד יפגע, לא יתכן שזה מגיע לערכים ויהדות היד קלה על ההדק, הכנסת תפקידה לקבוע את הכללים בסוגיה הזאת ולא שופטי בג"צ".

ח"כ הרב ישראל אייכלר: "פסיקת בג"צ השוללת את זכות היהודים החולים להישמר מפני חמץ בפסח בבתי החולים, משמיטה את הבסיס הקיומי למדינה יהודית. פסיקת בג"צ בשם השוויון הופכת את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה כמו בשבדיה וארצות הברית".

"בג"צ הורס בשיטתיות את כל יסודות הזכות הקיומית למדינה יהודית בארץ ישראל. מדינת ישראל על פי "עקרון השוויון" בג"צ תהפוך למדינת כל אזרחיה בין הירדן והים. בביטול איסור חמץ בבית חולים, קובע בג"צ כי לתורת ישראל אין שום מקום במערכת המשפטית. בכך המישטר הבגצ"י שולל גם את זכות החקיקה היהודית הדמוקרטית בכנסת", דברי אייכלר.

עוד הוסיף כי "כל מי שמבטיח תיקון חקיקה בעניין, לועג לרש. בלי פסיקת התגברות שום חקיקה לא תעמוד מול בג"צ ששולל את מדינת ישראל כמדינה יהודית. רק נצחון בבחירות יוכל להילחם בכוח להשחית, האנטי דתי ואנטי דמוקרטי, של בג"צ ותומכיו הדיקטטורים".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "‏מדינת ישראל היא מדינה יהודית. 72 שנה היה ברור שלהגדרה הזו חייב להיות ביטוי בצביון של הפרהסיה הציבורית. על רקע המרכזיות של חג הפסח ואיסור אכילת החמץ ביהדות היה ברור שאיסור הצגת חמץ בפסח במקומות ציבוריים הוא חלק מזה. עד שבאו שופטי בג"ץ ומפילים אבן אחר אבן בחומת יהדותה של המדינה".

"‏אחת המשימות המרכזיות של הממשלה הבאה היא לתקן את ההשתוללות הבריונית וחסרת הסמכות של בג"צ בקביעת סל הערכים של מדינת ישראל. קבוצה סגורה של אנשי שמאל פרוגרסיביים השתלטה שלא ברשות ושלא בסמכות על מדינת ישראל ומנסה לעצב אותה בצלמה ובדמותה, זה חייב להפסק. אנחנו מחויבים", דברי סמוטריץ'.

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "בבחירות הקרובות, הימין בראשות נתניהו יקבל בעז"ה את המנדט לפרק את החונטה השלטת ולהחזיר את השלטון לעם ולנציגיו. נפעל לשנות את הקביעה המנותקת והחצופה של בג"צ, ונמנע מהם את האפשרות להתנהל כפרלמנט שלא נבחר על ידי אף אחד".

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' בתגובה לפסיקת בג"ץ: "אני מצרה על החלטת בג"ץ. ההחלטה פוגעת במרקם החיים העדין בין דתיים לחילונים בחברה הישראלית ועלולה לייצר מתיחות מיותרת בבתי החולים. החלטה כזו הייתה צריכה להתקבל בהרכב מורחב, והיא בוודאי לא תוסיף לאמון של ציבור רחב מאוד בבג"ץ".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים