שיתוף
תגובות
חדשות » שופט העליון אליעזר גולדברג הלך לעולמו
הלך לעולמו
התפקיד האחרון שנשא גולדברג היה יו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. הוועדה בראשותו אישרה את מינויים של אביב כוכבי לרמטכ"ל ואמיר ירון לנגיד הבנק
השופט גולדברג | צילום: איציק הררי דוברות הכנסת

שופט בית המשפט העליון ומבקר המדינה לשעבר אליעזר גולדברג הלך אמש (שישי) לעולמו בגיל 90. גולדברג כיהן עד מותו גם כיו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה וכנציב תלונות הציבור על השופטים בישראל.

התפקיד האחרון שנשא גולדברג היה יו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, אליו מונה ב-2018. הוועדה בראשותו אישרה את מינויים של אביב כוכבי לרמטכ"ל ואמיר ירון לנגיד בנק ישראל. בנובמבר 2018 הכריע בהחלטה להמליץ שלא למנות את משה אדרי למפכ"ל המשטרה.

ב-2008 התמנה לנציב תלונות הציבור על שופטים. על פעולתו בתפקידו זה אמר: "אני מחמיר עם אחרים מפני שאני מחמיר גם עם עצמי ומפני שאני חושב ששופט חייב להחמיר עם עצמו". בשנת 2013 הסתיימה כהונתו בתפקיד זה. במקביל לתפקידו זה הרצה במכללת ספיר בקורס ביקורת על מוסדות המדינה.

גולדברג נולד בירושלים ב-1931, ובין תפקידים נוספים שמילא בשירות המדינה היה יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-12; וכן חבר בוועדת שמגר, לחקירת אירוע הטבח במערת המכפלה.

במאי 1998 נבחר על ידי הכנסת לכהן כמבקר המדינה ונציב תלונות הציבור לתקופה של שבע שנים. גולדברג כיהן בתפקיד מיולי 1998 עד יולי 2005. במאי 2006 קיבל את אות אביר איכות השלטון מטעם התנועה לאיכות השלטון, על פועלו בתחום המשפט.

שר הביטחון בני גנץ: "צער עמוק הערב על מותו של שופט העליון, מבקר המדינה, ויו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים אליעזר גולדברג ז״ל. מאז שנכנס לשירות הציבורי היה השופט גולדברג שליח ציבור נאמן שראה תמיד את טובת האזרח והאזרחים לנגד עיניו. חוכמתו תחסר לנו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים למשפחתו של השופט אליעזר גולדברג ז״ל. בכל תפקידיו במערכת המשפט, כמבקר המדינה וכיו״ר הועדה המייעצת למינוי בכירים, השופט גולדברג היה מגדלור של הגינות, יושר וחוכמה. נזכור ונעריך תמיד את תרומתו הגדולה למדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אני לא יודע אם יודעים התפלל כל שבת 2 תפילות לפחות במניין כנראה גם שמר שבת מאוד כיבד המניין אגב ברובו היה חרדי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים