שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » שופרסל רוכשת את השליטה במיני ליין
תמורת כ-560 מיליון ש"ח
מיני ליין הינה היבואנית הרשמית של מוצרי החשמל הביתיים מבית AEG, Samsung, ואלקטרולוקס, וכן, מפעילה הקבוצה את רשת חנויות החשמל – א.ל.מ
סניף שופרסל בחולון | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

קבוצת שופרסל הודיעה היום, כי הגיעה להבנות בלתי מחייבות עם בעלי מניותיה של מיני ליין בע"מ, לרכישת 60% ממניות מיני ליין, יבואנית מוצרי חשמל המובילה בישראל, תמורת כ-560 מיליון ש"ח, המשקף למיני ליין שווי של כ-936 מיליון ש"ח.

רכישת השליטה במיני ליין משתלבת באסטרטגיה של שופרסל להרחבת פעילותה בתחום הקמעונאות ולכניסה לתחומים משלימים שיציעו ערך מוסף ומוצרים באיכות הגבוהה ביותר למועדון הלקוחות הגדול בישראל המונה כ-2 מיליון לקוחות.

מיני ליין הינה היבואנית הרשמית של מוצרי החשמל הביתיים מבית AEG, Samsung, ואלקטרולוקס, משווקת את מערכות מיזוג האוויר של המותג היפני Fujitsu וכן, מפעילה הקבוצה את רשת חנויות החשמל – א.ל.מ.

במסגרת ההבנות שהגיעה שופרסל עם חברת מיני ליין, בתום שלוש שנים ממועד השלמת העסקה, לחברה תהיה האופציה לרכוש את יתרת המניות במיני ליין לפי שווי מיני ליין בעסקה הנוכחית (936 מיליון ש"ח) או לפי מכפיל 10 על הרווח הנקי, הגבוה מבניהם, וליתר בעלי המניות במיני ליין תהיה האופציה למכור לחברה את יתרת מניותיהם לפי שווי מיני ליין בעסקה הנוכחית או לפי מכפיל 10 על הרווח הנקי, הנמוך מבניהם.

לשופרסל יהיה רוב בדירקטוריון מיני ליין וכן תמנה את היו"ר. מר אבי אשר יכהן כמנכ"ל מיניליין למשך תקופה של 3 שנים לפחות.

ההבנות כפופות לביצוע בדיקת נאותות על-ידי החברה, לאישורי האורגנים המוסמכים של החברה,  ולחתימת הסכם מפורט ומחייב בין הצדדים, אשר יהיה כפוף לאישורים שונים ובכלל זה לאישור הממונה על התחרות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים